Sokat törték a fejüket a Porsche mérnökei, hogyan tudnák tovább javítani az immár nyolcadik generációjánál tartó ikonikus autójukat, a 911-est, de biztosra mentek, hiszen gyorsabbá csinálták az autót. Persze emellett a digitalizáció is sokat fejlődött – online-alkalmazást is készítettek, amelynek segítségével a tulajdonos kiszámolhatja, mennyi CO2-t eregetett a légkörbe, és így pontosan tudja, mennyit kell „kompenzálnia” a lelkiismeretének megnyugtatása végett.
Elöl-hátul szélesebb lett a karosszéria, az eddigi legszélesebb első nyomtávot kapja az autó, a karcsúságot hangsúlyozza az alaphelyzetben a karosszériába visszahúzódó kilincs. Az első generáció jellegzetes mélyedését látjuk a csomagtérfedélen, hátul a lámpákat összekötő LED-csík és az aktív szárny határozza meg a látványt. A lökhárítók kivételével alumínium a karosszéria. A belsőnél a hetvenes évek autói jelentették a példaképet Varga Péternek, itt is megjelent a központi fordulatszámmérő melletti két monitor illetve a nagy központi érintőképernyő.
Továbbfejlesztették a 3,0 literes, turbós boxermotort, áthelyezték a feltöltőt és az intercooler, finomítottak a befecskendezésen. Az eredmény az S és 4S modellek esetén a korábbinál 30 lóerővel magasabb, 450 lóerős teljesítmény, egyéb műszaki adatot nem közöltek. Helyette elárulták, hogy az új, nyolcfokozatú PDK váltóval sikerült alapesetben 4, a Sport Chorono csomaggal pedig 6 tizedet lefaragni a 0-100 km/óra gyorsulás értékéből, tehát 3,7-3,6 illetve 3,5-3,4 másodperc az új 911 Carrera S és 4S értéke, a csúcssebesség 308 és 306 km/óra.
Távolságtartó tempomat, éjjellátó rendszer könnyíti meg a használatot, a menetstabilizáló pedig a világon elsőként nedvesség-érzékelőt is kapott, eltérő módon avatkozik be attól függően, milyen környezeti viszonyokat érzékel – az első kerékjáratokban vannak a nedvesség-érzékelők, hiszen nem az eső, hanem az aszfalton lévő nedvesség érdekli a számítógépet.