2012-ben búcsúzott a piacról a Mazda utolsó Wankel-motoros sportkocsija, az RX-8-as, azóta az MX-5-ös roadsterrel tartja életben a reményt és a rajongókat a japán gyártó, de úgy tűnik, hogy hamarosan lesz folytatás. A Japan Mobility Show nevű tokiói autókiállításon debütált a Mazda Iconic SP nevű sportkupé-tanulmánya (amely a tavaly ilyenkor megmutatott, név nélküli kupé finomított változata), amely alapvetően villanymotoros autó, de ott a fedélzeten a Wankel-motoros hatótávnövelő.
Nem az MX-30-asban bejelentett változatot kapta az új sportkocsi, hanem egy 2 tárcsás Wankel-motort, amely jelen esetben hidrogént éget el, de lehetőség van más karbonsemleges üzemanyaggal való használatra is. A hatótávnövelőt középre építették be, így annak üzemelését érezhetik-hallhatják az utasok, az elektromos hajtás komponenseit úgy osztották el a karosszérián belül, hogy 50:50 a tengelyek közötti tömegeloszlás, és nem csak a súlypont, de az ülések is alacsonyan vannak.
A technikáról még annyit árul el a Mazda, hogy az Iconic SP hajtómotorjának csúcsteljesítménye 370 lóerő, így nem kell amiatt aggódni, hogy az akkumulátoros-elektromos hajtás miatt 1,45 tonnára hízott a saját tömeg. A Mazda Iconic SP egyébként nagyon kompakt sportkupé, hossza 4180 mm, szélessége 1850 mm, magassága 1150 mm és ehhez 2590 mm-es tengelytávolság tartozik. A lendületes vonalvezetés hangsúlyozására keverték ki a Viola Red fantázianevű, különösen élénk piros színt. Az RX-7-es Wankel-motoros sportkocsikra való utalásként az apró LED-es fényszórókat bukólámpaként építették be.
A felfrissített MX-5-öst is kiállította a Mazda a Japan Mobility Show-n, könnyen lehet, hogy ennek a lehetséges utódát ismerhettük meg az Iconic SP kupé tanulmányban – ne feledjük, hogy volt már (NB) kupé változata az MX-5-ösnek, és gyanúsan ott a szélvédő-keret nyoma a tető elején…