Túlságosan nagy meglepetés nincs, azt már a Gran Turismo tanulmány óta tudjuk, hogyan fog kinézni az újdonság, és az 1500 lóerős teljesítmény is már évek óta téma, de azért néhány elképesztő adattal még mindig tud meglepetést okozni a Bugatti Chiron.
Például azzal, hogy nyoma sincs hibridségnek, azaz kiegészítő villanymotoroknak, a 8,0 literes W16-os erőforrást karbon szívósorral, új turbófeltöltőkkel (4 darab) és kisebb ellenállású kipufogórendszerrel látták el, ennek köszönhető a teljesítmény 1500 lóerőre emelkedése, de ennél is megdöbbentőbb adat az 1600 Nm-es maximális nyomaték, amely a 2000-6000/perc közötti tartományban folyamatosan mérhető – vajon mekkora lenne a csúcs, ha nem kéne a hajtáslánc épsége miatt ezt elektronikusan korlátozni?
Az összkerékhajtásban lelke immár egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsoló, a hátsó tengelyen is képes oldalanként irányítani a motor hajtóerejét a rendszer, amelyet leginkább a gombnyomásra aktiválható Drift módban élvezhet a sofőr. Alaphelyzetben Auto módban közlekedik a Chiron, Lift-re kapcsolva pár centivel megemeli a hasmagasságot a légrugó, így már a fekvőrendőrök se jelenthetnek akadályt, és van még a Handling üzem, amikor bekeményedik a felfüggesztés, élesebb lesz a gázreakció és még hamarabb tele lesz a sofőr és az utas gatyája.
A korábbinál magasabb, 420 km/h-s csúcssebesség egyelőre csak becsült érték, de a bugatti állítja, a lehető leghamarabb szeretnék a gyakorlatban is igazolni ezt – egy második gyújtáskulcs segítségével aktiválható a Top Speed mód, ekkor leszorító-erő helyett a kis akadályt biztosító állásba kapcsolnak a légterelők, lejjebb ereszkedik a karosszéria; a többi üzemmódban 380 km/h az elektronikusan limitált csúcssebesség. A 100 km/h-s sebességet 2,5 másodperc alatt éri el a Chiron, a 0-200 km/h-s gyorsulás kevesebb, mint 6,5 másodperc alatt megvan, a 300 km/h-s sebességet 13,5 másodperc alatt futja meg – utóbbi érték 3 másodperccel jobb a Veyron hasonló értékénél.
Hiába egyébként a hasonló megjelenés, teljesen új a konstrukció, csak a motorblokkot vették át az elődből. A tengelytávolság 1 mm-rel lett nagyobb, de például a magasság 5, a szélesség 4 centit nőtt, 7,5 centivel lett hosszabb a karosszéria. A száraz tömeg 154 kg-mal lett magasabb, a tankba 98 liter benzin fér. Elöl 8 dugattyús nyergek szorítanak 42 centis karbon-kerámia féktárcsákat, hátul 6 dugattyús nyergek szorítanak 40 centis karbon-kerámia féktárcsákat – 100 km/h-ról 31,4 méter, 200 km/h-ról 125 méter, 300 km/h-ról 275 méter a fékút, ami kiemelkedően alacsony. Ebben szerepe van az ilyenkor szinte függőlegesbe álló hátsó spoilernek, ami légfékként működik, és 0,59-re növeli a Cw légellenállási tényezőt (Auto módban Cw 0,38, Handling módban Cw 0,40, Top Speed módban Cw 0,35 a légellenállási tényező.
Ennek a luxusnak és a teljesítménynek pontosan 2 millió az euró az ára, és akkor még szó nincs egyedi színű bőrkárpit vagy különleges külső megjelenésről. Félezer Bugatti Chiron készül majd, 150-et már úgy eladtak előre, hogy már ki is fizették a vételárat – a dízelbotrány idején jól jön az ilyen tőkeinjekció a Volkswagen konszernnek…
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!