A Porsche semmit nem bíz a véletlenre, és Stuttgartban úgy ítélik meg, a 911 Targa megcélzott vásárlóközönsége nem képes egyszerűen kivenni a szélvédő- és a bukókeret közötti tetőrészt, ezért inkább egy felettébb bonyolult szerkezettel automatizálták a dolgot. A Honda egyszerűbben hidalta át a bukókeretet a Del Sol-nál…
A Porsche mérnökei először is darabokra szabdalták a bukókeretet, a hátsó részt pedig derékmagasságban skalpolták meg egy hatalmas fedéllel, amelynek a nagy méretű hátsó szélvédő csak egy kis része. Az eredmény egy olyan tetőszerkezet, ami nem tűnik túl gyorsnak, és egészen biztosan állandó beállítást igényel majd bonyolultsága miatt. De hát tudjuk, a szépségért meg kell szenvedni.
Először is a kasszánál, hiszen a Porsche 911 Targa nem olcsó mulatság: az indulóár Németországban 109 338 euró – itt meg kell jegyezni, hogy kezdetben csak összkerékhajtással lehet választani a félig nyitott karosszériát. Menetdinamika szempontjából se túl előnyös a Targa karosszéria, hiszen az összkerekes 911 Cabriolet-nál 40 kg-mal nehezebb. És egy Porsche 911, azon belül is nyitott tetős autózást kedvelő rajongónak ez már elég lehet ahhoz, hogy megfizesse a vászontetős változat 952 eurós felárát.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!