Nemrég debütált a VR9-es szintű védelmet nyújtó BMW 7/i7 Protection páncélautó, és máris itt a folytatás, a „csak” VR6-es szintű védelmet nyújtó BMW X5 Protection. Utóbbi fontos modellje a bajoroknak, hiszen ez a világ legnagyobb darabszámban értékesített páncélozott szabadidő-autója – a páncélozott Toyota Land Cruiserek számos kis gyártónak köszönhetőek. A BMW úgy számol, hogy a BMW 7/i7 Protection vásárlója kísérőautóként X5 Protection-t fog vásárolni.
Az ajtókba épített acéllemezek, a vastagabb ablakok miatt az utastér 4 személyes, a hátsó páncélozott fal miatt a csomagtér 500 literes, a terhelhetőség 475 kg. A 4,4 literes V8-as biturbó 48 voltos lágyhibrid (12 LE/200 Nm) segítséget kapott, a rendszerteljesítmény 530 LE/750 Nm, ami 5,9 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásra teszi képessé a nehéz páncélautót, a végsebesség elektronikusan korlátozott 210 km/óra. A BMW X5 Protection felfüggesztését és fékeit is felkészítették a nagyobb tömegre, alapáron jár az M Professional felfüggesztés (összkerék-kormányzás, elektronikusan vezérelt zárású hátsó differenciálmű, aktív karosszédiadőlés-szabályozás).
Érdekes a BMW X5 Protection extralistája, hiszen az alapesetben csak kézifegyverek ellen védelmet nyújtó tetőlemezt felár ellenében látják el bomba elleni védelemmel, ezenkívül a teljes értékű pótkerék, LED-es megkülönböztető jelzés és zászlótartó rudak rendelhetőek – no meg vezetéstechnikai képzés, amely során a vezetőt felkészítik a páncélautó vezetésére.