Mázsányi fogyókúra történt a BMW nagyautójánál, ezen kívül még a javított légellenállás (Cw 0,22 légellenállási tényező) is segít a spórolásban az új/továbbfejlesztett motorok mellett. A karosszéria nagyszilárdságú acél, acél és alumínium ötvözete, ennek is köszönhető, hogy alacsonyabbra került a tömegközéppont. A vezetési élményt javítja még a felár ellenében elérhető összkerék-kormányzás. A lépcsős hátú karosszéria 36 mm-rel hosszabb, 6 mm-rel szélesebb és 2 mm-rel magasabb a korábbinál, a tengelytávolság 7 mm-rel gyarapodott, a csomagtér 530 literes (+10 l).
A bajorok legújabb fejlesztésű elektronikus vezetési segédeit kapja az új 5-ös sorozat, pontosabb lett a sávváltási segéd, új a kikerülési segéd, van keresztirányú forgalmat figyelő rendszer és aktív oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens is; a 0-210 km/h sebességtartományban az autó képes a vezető helyett gyorsítani, fékezni és kormányozni is, vagyis akár álló helyzetből elindulni és újra megállni a forgalom tempójában. Széria a LED-es fényszóró, feláras az akár 500 méteres bevilágított-tartományt kínáló, adaptív kanyarfénnyel és elvakítás-mentes távolságifényszóró-asszisztenssel rendelkező Adaptive LED Headlights.
Az érintésérzékeny iDrive kezelőszerv mellett a képernyő nyomkodásával és gesztusokkal is lehet vezérelni a 10,25 colos képátlójú csúcs-fejegységet, a sofőrrel a korábbinál 70 százalékkal nagyobb felületű színes fel-a-fejjel kijelzőn keresztül is képes kommunikálni az autó. Itt debütál a Microsoft Exchange szolgáltatása, irodai programokkal lehet szerkeszteni az e-mailen kapott dokumentumokat. Az új 5-ösben alkalmazzák először a vezetéknélküli Apple CarPlay rendszert.
A 2017 februárjában esedékes piaci bevezetéskor négy motorral lesz elérhető az új BMW 5-ös sorozat, de egy hónappal később még három új csatlakozik majd ezekhez. Alap a 2,0 literes dízel 190 lóerővel (4,1 l/100 km), lesz ennek Efficient Dynamics változata (3,9 l/100 km), a 2,0 literes benzines 252 lóerős (5,5 l/100 km), a 3,0 literes soros hathengeres 340 lóerős (6,5 l/100 km), a 4,4 literes V8-as biturbó 462 lóerős (8,9 l/100 km), a 2,0 literes benzinmotorral szerelt hálózatról tölthető hibrid változat rendszerteljesítménye 252 LE/420 Nm (2,0 l/100 km, 45 km elektromos hatótáv). Segíti a spórolást, hogy a motorokat teljesen becsomagolják, így azok 36 órán keresztül megőrzik a hő nagy részét, minimálisra csökkentve a „hideg” üzemet, hamarabb kezd fűteni télen az autó.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!