Fontos a Hondának az Acura prémiummárkájának a kínálatát gyarapító MDX szabadidő-autó, amely a legnagyobb darabszámban értékesített három üléssoros SUV az Egyesült Államokban. Jövőre dobják piacra a negyedik generációt, amelynek a most bemutatott MDX Prototype az előzetese – nem tanulmányról, hanem a szériaváltozatról van szó.
Új padlólemezre építik fel a modellt, amely kettős keresztlengőkaros első felfüggesztést kap, és átalakultak az arányok is. Szinte függőlegesen áll az orr, majdnem vízszintes a motorháztető, és az első tengelyhez képest 15 centivel került hátrébb a műszerfal, azaz az egész utastér; a hosszabb tengelytávolság miatt mindhárom sorban bővült az utasok rendelkezésére álló hely. Az utastérben a nyílt pórusú fa betéteket fémszemcsékkel szórják meg, hogy azok selymesen csillogjanak, a panoráma üvegtető mindhárom üléssorba rengeteg napfényt enged. A márka eddigi legnagyobb, 12,3 colos képátlójú központi érintőképernyőjét kapja majd a következő MDX.
Nemcsak a megjelenés, de a vezethetőség is sportosabb lesz. Alapáron 3,5 literes V6-os kap (290 LE/362 Nm), a Type S modellben 3,0 literes V6-os biturbó (360 LE/480 Nm) dolgozik majd, a váltó mindkét esetben tízfokozatú automatikus, a nyomatékot hátul oldalanként irányítani képes SH-AWD összkerékhajtás az erősebb motorhoz jár majd alapáron. Az Acura MDX Type S modellnél elöl négydugattyús nyergeket használó Brembo fékrendszert alkalmaznak majd. További részleteket majd a forgalmazás előtt közölnek az új luxus SUV-ről.