Korábban már írtunk a BYD márka Tang elnevezésű, formailag a második generációs Lexus RX-et idéző, de attól műszakilag teljesen független benzin-elektromos hibridjéről, amelyet most egy limitált széria erejéig egy harmadik hajtómotorral egészítenek ki. Az eredmény 505 lóerős rendszerteljesítmény.
Ha ez esetleg még nem lenne elég, a megjelenést is a feltűnő helyett rémisztővé teszik a hatalmas méretű spoilerekkel és a kék-sárga minden árnyalatában világító izzós/xenonos/LED-es fényszórókkal. Az utastérben a legújabb divatnak megfelelően monitorral helyettesített műszeregységet és a státusznak megfelelően – prémium kábeles hibrid szabadidő-autóról van szó mégiscsak – rengeteg bőrt és fabetétet látunk.
A technikában az a változás az eddigi Tang-hoz képest, hogy immár a 2,0 literes, 205 lóerő teljesítményű benzinmotor és az ahhoz kapcsolódó hatfokozatú, dupla kuplungos váltó mellett is hajt egy 150 lóerő teljesítményű elektromotor, és megtartották azt a 150 lóerős elektromotort is, ami a hátsó tengelyt hajtja (virtuális összkerékhajtás). Mivel a kínaiak nem finomkodnak, minden hajtómotor mindig teljes teljesítményt nyújt, így jön össze egyszerű összeadással az 505 lóerős rendszerteljesítmény.
Összesen 298 darabot készítenek, a Limited Edition névre hallgató változatból 98-at, ennek 300 ezer jüan az ára és 4,9 másodperc alatt sprintel 100-ra, az Unlimited változatból 200-at kínálnak eladásra dupla, azaz 600 ezer jüanos áron. Utóbbi a még rémisztőbb megjelenésű lökhárítók mellett aranyszínűre festett felniket és aranyozott belső teret kap, no és a gyorsulását is lefaragták 4,4 másodpercre. Mindkét esetben 18 kWh kapacitású vas-foszfát akkumulátort kap a BYD Tang, amely legfeljebb 80 km megtételére elegendő energiát képes tárolni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!