Brazíliában épp áll a bál a Volkswagen háza táján, miután a cég nem volt hajlandó magától visszahívást elrendelni, a Közigazgatási Minisztérium pert indított a cég ellen, amelyet első fokon meg is nyert.
Persze nem véletlen, hogy a Volkswagen szeretne kibújni a felelősségre vonás alól, hiszen nagy a tét: 400 000 autóban kellene megjavítania a motort. A vádirat szerint költségcsökkentési okokból pár alkatrésznél módosították az 1,0 literes, négyhengeres benzinmotornál a felületkezelést, ami fokozott kopáshoz, és ezáltal a vásárlók megkárosításához vezet. Arra akarják rábírni a céget, hogy az érintett Gol, Voyage és Fox típusú autóknál cserélje ki a kérdéses alkatrészeket, ami mintegy 2 millió brazil real (kb. 220 millió forint) kiadást jelentene alkatrészben, és ehhez még hozzájön a kampány költsége. Az egyelőre nem jogerős ítéletben az is szerepel, hogy a visszahívás elrendeléséig nap 10 000 real (kb. 1,1 millió forint) büntetést kell fizetnie a cégnek – azzal az indoklással, mert az korábban megtagadta az együttműködést a hatóságokkal.
A Volkswagen mindent megtesz a büntető szankciók életbe lépése ellen, azaz első körben fellebbez. Azzal védekezik a cég, hogy az érintett alkatrészek meghibásodása nem teremt balesetveszélyes helyzetet, ezért a cég mérnökei még vizsgálják, hogyan lehet a legkisebb erőfeszítéssel (kiadással) megoldani a problémát.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért