Az autóipar rohamos változásával, és az arra való globális felkészüléssel indokolja a Honda, hogy miért zárja be 2021-ben a Swindonban található autógyárát. Az évi 2500 000 autós kapacitású, de csak 150 000 autót előállító üzembe nem visznek új modelleket, a jelenlegi típusok életciklusának végén húzzák le a rolót. Nem a Brexit miatt döntöttek így, de nem szabad elfelejteni, hogy a termelés több mint 90%-át exportálják, ennek túlnyomó része a kontinensre kerül. A Honda szerint az elektromos autókra való átállás globális kihívásokat jelent egy hozzájuk hasonló, viszonylag kis méretű gyártó számára, és úgy szervezi át gyártókapacitásait, hogy a nagy volumenű telephelyeket tartja meg.
Természetesen a közvetlenül érintett 3500, és a beszállítóknál dolgozó további mintegy 15 000 munkavállaló fel van háborodva, hogy először a közösségi hálózatokból értesültek a döntésről, és csak később – amikor hétfő reggel hivatalos lett a dolog – tudták meg azt a munkaadójuktól. A Honda európai főhadiszállása és az F-1 istálló is marad Nagy-Britanniában. A Brexit szavazáson a swindoniak 55%-a a távozás mellett voksolt.