Akkorát nőtt a generációváltás során a Countryman, hogy a Mini nem akarta elhagyni a méretosztályt, hanem elkészítette a szinte centire azonos méretű, akkumulátoros-elektromos hajtással kínált Aceman nevű szabadidő-autót. Erről azt állítja, hogy Alec Issigonis ötletének megfelelően készítették el a jó helykihasználású karosszériát, amelyet az aktuálisan elérhető legmodernebb hajtással szerelték fel.
A karosszéria hossza 4,07 méter, szélessége 1,75 méter és 1,5 méter magas, a csomagtér alapesetben 300 literes, a 60/40 arányban osztott támla döntése után 1005 literes. Amennyire csak lehet – a 17-19 colos felnik miatt a kerekek nem éppen kis átmérőjűek – a sarkokba tolták ki a kerekeket, a kínálaton belül itt a legvastagabb az alsó fekete védőszoknya. Otthonos a látványos, újrahasznosított forrásból származó szövettel borított minimalista műszerfal a 24 cm átmérőjű kerek központi képernyővel. Van projektor is, ami mintákat vetít a műszerfalra, ez együttműködik a műhanggal, hogy egyszerre akusztikus-vizuális hatást nyújtson az autó. Világnyelveken beszédvezérléssel is lehet kommunikálni a digitális segéddel, és természetesen ott a fedélzeten a Spike nevű virtuális kutya is.
Noha alapvetően városi közlekedésre készült, a vezetőtámogató rendszerek között vontatási segéd is van, opciós a távirányított (okostelefonról végezhető) parkolás lehetősége. Kétféle hajtást kínálnak a Mini Aceman szabadidő-autóhoz, az Aceman E hajtómotorja 184 LE/290 Nm, akkumulátora 42,5 kWh kapacitású – a hatótávolság elérheti a 310 km-t. Az Aceman SE hajtómotorja 218 LE/330 Nm teljesítményű, akkumulátora 54,2 kWh – a hatótávolság elérhető a 406 km-t. A fedélzeti töltő 11 kW-os, villámtöltésre 75 (E) vagy 95 kW (SE) teljesítménnyel lehetséges.