Összesen öt éven át tartott a Grossglockner Hochalpenstrasse építése, de ebből csak 26 hónap telt tényleges munkával, a fennmaradó időben a téli időjárás miatt levonultak a helyszínről a munkások. 1930 szeptembere és 1935 augusztusa között mintegy 3200 munkás készítette el a legalább 6 méter széles, és 48 kilométer hosszúságú útszakaszt. Ez idő alatt 870 000 köbméter földet mozgattak meg – javarészt kézi erővel, hiszen olyan elérhetetlen helyeken haladt az út, amelyet gépekkel nem lehetett megközelíteni. Egy alagút, 67 híd épült, a már meglévő útszakaszokat is teljesen újjá kellett építeni, mert azokat nem ekkora terhelésre tervezték.

Az építkezést irányító Franz Wallack civilben lelkes autó- és motorkerékpár versenyző volt, és már építkezés közben végighajtott az úton egy némileg átépített Steyr 100-assal. A lakosság körében nagyon népszerű volt az új út, 1935 augusztus-szeptember folyamán 12 900 osztrák autó fizetett be egy körre, ami az akkori osztrák személyautó-állomány 59 százaléka volt. 1935 augusztusa és 1937 szeptembere között minden osztrák személyautó átlagosan 1,42 alkalommal hajtott végig a 48 kilométeren. Az 1960-as években a növekvő autóbusz-forgalom miatt a kanyarok ívét 10-ről 15 méterre növelték, 1984-ben 6-ról 7,5 méterre növelték az útburkolat szélességét.

Most ünnepelték az útvonal megnyitásának 80. évfordulóját, ebből az alkalomból egy 80 veteránjárműből álló konvoj hajtott végig a kanyargós aszfalton, és kihirdették, hogy ebből az alkalomból az osztrák műemlékek közé is felvették az utat, és most folyik az Unesco-nál annak elbírálása, hogy a világörökség részének nyilvánítják-e a Grossglockner Hochalpenstrassét.

A felvonuláson résztvevő, 1950-es évjáratú Graf & Stift Post-Panoramabus-t kifejezetten azért építették, hogy ezen az útvonalon szállítson turistákat és csomagokat. Ferdinand Porsche már 1938-ban elküldte erre az útvonalra a Bogár prototípusát, igaz, a mai tesztelőkkel ellentétben nem maximális terheléssel ellátott utánfutót húzatott az autóval, hanem a Glockner Bergpreis versenyre nevezték be a kocsit. A motorkerékpárok a hatvanas évektől kezdve egyre kisebb számban használták a Grossglockner Hochalpenstrassét, ez a helyzet csak a közelmúltban változott, amikor kifejezetten a kétkerekűeket megszólító kampányt indítottak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!