Szekérgyártóként kezdte a működését a Holden, amely aztán az USA-ból importált GM kocsikat szereltek össze, majd a GM felvásárolta az üzemet. 1948-ban jelent meg az első saját konstrukció, a márka fénykorát a múlt század hatvanas-hetvenes éveiben élte. A hanyatlás akkor kezdődött, amikor Ausztráliában a nyolcvanas években elhatározták a piacot védő 57%-os vámok fokozatos kivezetését, de egészen a 2010-es évekig nyereségesen működött a Holden, amelynek végét az ausztrál kormány árfolyampolitikája pecsételte meg, ami miatt más márkák is felhagytak az autógyártással a kontinensen. A GM most úgy ítélte meg, hogy hosszú távon nem lát reményt a változásra, ezért inkább kivonul Ausztráliából és Új-Zélandról, felhagy az autók értékesítésével.
A Holden márka helyére a General Motors Specialty Vehicles nevű cég kerül, amely teljesíti a garancia- és ingyenes szervizvállalásokat, az alkatrészutánpótlást és a terméktámogatást (esetleges visszahívások) még 10 évig biztosítja. Új autókat a márkakereskedésekben meglévő készlet erejéig értékesítenek a Holden márkakereskedők, illetve a GMSV fogja árulni a jobbkormányos Corvette-et Ausztráliában.