A Ford Shelby GT350-es sportkocsi 2016-os modellévű változataival van a probléma a felperesek szerint, a gyár azokat versenypályán autózásra alkalmasként értékesítette – többször is megjelent a track ready kifejezés a gyári reklámkiadványokban -, azonban alig 15 percet bírnak padlógázon, utána túlmelegszik a váltó- és/vagy a differenciálmű olaj. Ilyenkor letilt az elektronika, az autó nagyon lassan halad tovább, ami versenypályán kifejezetten veszélyes. A perirat szerint a gyártó is tisztában van ezzel, hiszen a 2017-es modellévű autókon már váltóolaj-hűtőt alkalmaztak. Négy tulajdonos perelte be a Fordot, 228 millió dollár kártérítést követelnek, mégpedig azért, mert a gyár nem hajlandó a 2016-os modellévű autókat kijavítani, azaz saját költségre váltó- és differenciálmű olaj hűtővel felszerelni. A 228 millió dollár egyébként az autó átlagos vételárának (57 000 dollár) és darabszámának (4000) szorzata, tehát azt akarja elérni a pertársaság, hogy a Ford vásárolja vissza új értéken az összes autót.
Az érintett Shelby GT350-esekkel kapcsolatban volt egy szervizakció, amikor féltengely-fordulatszám jeladó hibakód megléte esetén cserélték a Tremec TR-3160-as típusú 6 fokozatú kézi kapcsolású váltót – ez elég drasztikus intézkedés egy jeladó hiba esetén. A Shelby GT350-esben dolgozik a Ford legerősebb szívómotorja, az 526 lóerős csúcsteljesítményű V8-asnak 8250/perc a leszabályozási fordulata.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!