A South Coast Subaru márkakereskedés szénája nem állt túlságosan jól, mivel 2012 novemberében nem teljesítette a márkakereskedői szerződésben elvárt ügyfélelégedettségi értékeket, ezért a Subaru of America arra szólította fel a céget, hogy javítson az eredményein vagy felmondják a szerződést. A South Coast cég igazgatói a szolgáltatás színvonalának tényleges javítása helyett azt az utat választották, hogy a szomszédos épületben működő South Coast Acura márkakereskedés dolgozóival azok ebédszünetében direkt e célból generált e-mail címek segítségével pozitív vásárlói visszajelzéseket készítettek.
Összesen 224 értékelés érkezett az IP cím alapján a kereskedésből, mind egymással párhuzamosan született ebédidőben. A hirtelen jött sok pozitív értékelés miatt az autógyár megszüntette az eljárást a márkakereskedői szerződés felmondása ügyében, de aztán gyanús lett a dolog, és leellenőrizték az értékeléseket, és elég gyorsan kiderült az igazság. A Subaru épp ezért a kereskedés két igazgatóját, Tuan Pham-et és Gordon Min-t, illetve tíz meg nem nevezett alkalmazottat perelt be a márkakereskedői szerződés megszegése miatt. A Subaru szerint sérült a jó hírneve, és persze anyagi kárt is szenvedett, amit szeretne behajtani a partnerén – megindult a szerződés megszüntetése, de még folyamatban van. A Subaru egyébként jelentősen növelni tudta értékesítéseit az Egyesült Államokban, tavaly 513 693 autót értékesített a 617 darab kereskedés, amelyek 97 százaléka az autógyár által elvárt minőségi követelmények szerint működik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!