Természetesen a Volvo Trucks is dolgozik az elektromos átálláson, de egészen mostanáig csak olyan modellek voltak a svédek kínálatában, amelyek meglévő – dízelmotoros – jármű átalakításával születtek. Most mutatták be az első olyan modelljüket, amelyet kezdettől fogva akkumulátoros-elektromos hajtásúnak konstruáltak, az FM Low Entry modellel elsősorban városi (kommunális) felhasználókra céloznak.
Az ügyfél 19-32 tonna közötti össztömeggel kérheti a járművet, a tengelyek száma 2-4 lehet, ezek közül 1 vagy 2 hajtott. Felhasználási céltól függően akár 4 akkumulátor-csomag is elfér a vázban, a 360 kWh kapacitással mintegy 200 km-es hatótávolság realizálható; a 43 kW-os fedélzeti töltővel 8,5 óra, 250 kW-os villámtöltéssel 1,5 óra a töltési idő. A Volvo FM Low Entry esetén a fülke adott, de kérhető ágy vagy 3 utasülés, különösen nagy figyelmet szenteltek a jó átláthatóságnak, amelynek segítésére körkamera-rendszert is adnak. A forgalmazást már elkezdték, az első példányokat 2024 második negyedévében kezdik gyártani; a Volvo Trucks úgy számol, 2030-ra értékesítésének felét adják majd az akkumulátoros-elektromos járművek.