A Nissan Serena mifelénk dobozos haszonjárműként volt nagyon népszerű a kétezres évek elején, Japánban még mindig él a típus, időközben kényelmes és tágas családi autóvá fejlődött. A Nissan és a Suzuki között meglévő együttműködési megállapodás keretében utóbbi cég Landy néven, saját márkajelzéssel is forgalmazza az autót. A Nissan azonban nemrég megvásárolta a Mitsubishi Motors többségi tulajdonrészét, így várhatóan hamarosan véget ér ez a közös munka, és ezzel a Suzuki Landy pályafutása is.
Két oldalsó tolóajtó, hat- vagy hétszemélyes belső kialakítás jellemzi az autót, amelynél a középső ülések hosszú sínen mozgathatóak annak függvényében, az utasok vagy a csomagok igényelnek több teret. Rengeteg USB-csatlakozó szolgálja ki egy mai japán család energiaigényét, a légkondicionáló utastér-ionizálóval is rendelkezik, és átvették a kétrészes csomagtérajtót is. A szélvédő és annak környezete külön is felnyitható, de szükség esetén az egész hátfal feltárul.
Csak egyféle hajtással kínálják az új Suzuki Landy egyterűt, a 2,0 literes benzinmotor munkáját villanymotor is segíti (S-Hybrid a hajtás fantázianeve a Nissan nómenklatúrája szerint), ez a kettő CVT váltón keresztül hajtja az első kerekeket, a japán ciklus szerint 6,0 l/100 km a fogyasztás. Az ár 2 500 200 jen, azaz 6,4 millió Ft, ezzel kicsit olcsóbb a hasonlóan felszerelt Nissan Serenánál – de szűkebb a választék is.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!