A Toyota konszern holdudvarába tartozó Subaru márka mérnökei felelnek a hátsókerékhajtású sportkocsi-párosért, a Subaru BRZ és Toyota GT 86-os típusokért, ezek közül most az előbbinek az új generációja debütált az Egyesült Államokban, utóbbira még várni kell pár hetet. Azt már tudjuk, hogy a Subaru nem hozza majd Európába az új modellt, ahhoz túl keveset értékesítettek az elődből, a Toyota háza tájáról egyelőre se pozitív, se negatív hírek nem érkeztek a kupéval kapcsolatban.
Maradt az egyébként jól bevált recept, tehát alacsony tömegközéppont, pörgős szívómotor jellemzi a kis méretű autót. A karosszériaszerkezet merevségét 50%-kal növelték, a tetőlemez, a motorháztető és az első sárvédők alumíniumból készülnek. Az első nyúlványokat megerősítették, a segédkeret-bekötési pontok az új Subaru Global Platform-nak felelnek meg, egyedi az első MacPherson rugóstagos felfüggesztés, hátul kettős keresztlengőkaros a futómű. A menetstabilizáló érzékenysége öt fokozatban állítható, illetve teljesen ki is kapcsolható.
Áramvonalasabb lett a karosszéria, a hossz 2,5 centit növekedett, a magasság 1,3 centit csökkent, a tengelytávolság 6 mm-rel 2576 mm-re bővült; megtartották a 2+2 üléses utasteret, azaz továbbra is elődlegesen a csomagtér bővítésére szolgálnak a hátsó ülések. Digitális műszeregység tájékoztatja a vezetőt, szabadon konfigurálható, milyen adatok (töltésjelző, víz és olajhőfok, G-erő mérő, stb.) jelenjenek meg, Track azaz versenypálya módban nagy szám mutatja a sebességet, a fordulatszámot pedig egy – a kapcsolási ponthoz közelítve vörösbe váltó – vonaldiagram; a vezető szeme sarkából is tudja ezeket követni.
A korábbi 2,0 literessel ellentétben már 2,4 literes lökettérfogatú a négyhengeres boxermotor, amelyet a korábbinál is mélyebbre építenek be, amivel a jármű tömegközéppontja még lejjebb kerül. A leszabályozási fordulat 7000/perc, itt éri el a 228 lóerős csúcsteljesítményét a blokk, a maximális nyomaték 249 Nm 3700/percnél; az egész fordulatszám-tartományban nyomatékosabb az erőforrás. A váltó hatfokozatú kézi kapcsolású vagy automatikus egység, alapfelszerelés a sperrdifi, a saját tömeg mindössze 8 kg-mal növekedett az elődhöz képest. Az Egyesült Államokban 2021 kora őszén indul majd meg a második generációs Subaru BRZ forgalmazása.