Egyre jobban hasonlít egy teljes értékű autóhoz a Dacia Sandero, legalábbis ha abból indulunk ki, mit műveltek vele a Renault brazíliai fejlesztőközpontjának mérnökei. Az első lökhárító lecserélésén kívül nem is nagyon törődtek a megjelenéssel, azonban az utasteret alaposan átrendezték.
A műszerfal teste megegyezik azzal, amit Európában is használnak a Daciák, azonban a középkonzolról eltüntették az ablakemelő/központi zár kapcsolókat. Ezek a jövőben az ajtókárpiton helyezkednek el. Az így felszabadult helyre dupla din méretű fejegységeket szerelnek – mármint ha az ember hajlandó megfizetni a felárat az alapváltozatokban. Jobb zajszigetelést kapott az autó, és az 1,6 literes motorhoz felár ellenében már automatikus váltó is választható lesz.
Ezen kívül nincs nagy újdonság műszakilag, az alapváltozatban továbbra is az egyliteres, tizenhat szelepes, 77 lóerős benzines dolgozik, a normál változatokban 1,6 literes, 95 lóerős nyolc szelepesre cserélnek. A Sandero Stepway egyedüli motorja a tizenhat szelepes 1,6-os, 112 lóerővel. Mivel Brazíliáról van szó, természetesen az összes erőforrás megemészti az alkoholt (és akár az E85-öt) is.
Nem tudni, hogy eljut-e Európába a Sandero modellfrissítése, mifelénk a novembertől kötelező elektronikus menetstabilizáló miatt itt az elektromos rendszer ablakmelő-kapcsolók áthelyezésénél komolyabb mértékű átalakítására van szükség. Elképzelhető, hogy nálunk a Logan modellváltással egy időben rögtön a Sanderót is lecserélik majd.