Kínában mutatkozott be a Mercedes-Benz EQB típusa, a GLB kompakt szabadidő-autó alapján készített villanymotoros családi autó, amelyet a világpiac számára a kecskeméti gyárban fognak készíteni. A kínai modell néhány ponton eltér majd a nálunk gyártott változattól, például csak AMG Line külsővel árulják 292 lóerős rendszerteljesítményű, kétmotoros összkerékhajtással, és a 80 kWh kapacitású akkumulátorával 500 km a kínai NEDC-szabvány szerinti hatótávolsága. Az utóbbi két számot nem érdemes megjegyezni, mifelénk nem lesz ekkora kapacitású akkumulátor a kínálatban.
A belső égésű motorral szerelt változathoz képest teljesen átalakították az orr megjelenését, a hűtőráccsal közös fekete mezőbe került fényszórókat LED-csík köti össze, a hátsó lámpákat is összekötötték. Egyediek még a felnik, amelyek között két- és háromszínű darabok is vannak, köztük aerodinamikailag optimalizált Aero kerekek is. A karosszéria légellenállási együtthatója Cw 0,28, ezt a zárt hűtőráccsal, az átalakított lökhárítókkal és a teljesen beburkolt padlóval érték el.
„Az új EQB személyében egy olyan ikonikus elektromos SUV modellt hoztunk létre, amely a jövő technológiájával ötvözve őrzi meg karakteres vonalakkal határolt, hagyományos terepjáróink örökségét” mondta Gorden Wagener, a Daimler Group vezető formatervezője.
A karosszéria egyébként megegyezik a GLB-osztállyal, ami azt jelenti, hogy alapesetben két üléssort tartalmaz, de felár ellenében elérhető két hátsó pótülés is – ezeknek a használatát 1,65 méteres testmagasságig ajánlja a gyár –, ilyenkor adják az egyébként szintén feláras sínen tologatható hátsó ülést. Az EQB hossza 4684 mm, szélessége 1834 mm, magassága 1667 mm, a tengelytávolság 2829 mm. Az ötüléses belsőben a csomagtér alaphelyzetben 495 literes, támladöntés után 1710 literes, míg az 5+2 ülésesben 465-1620 literes lehet a raktér. Egyszerre öt gyermekülést is el lehet helyezni az utastérben.
A Kecskeméten készülő globális modell műszaki adatait még nem részletezték, csak annyit árultak el, hogy mifelénk az alap akkumulátor 66,5 kWh kapacitású lesz, opciósan 92 kWh kapacitású telep lesz választható – ezt adja ki a matek a 19,2 kWh/100 km fogyasztású, 478 km-es WLTP-hatótávolságú EQB 350 4Matic esetén. A fedélzeti töltő 11 kW teljesítményű, és 100 kW-os villámtöltés fogadására képes az autó, utóbbival fél óra alatt lehet 10%-ról 80%-ra tölteni az akkumulátort. A Mercedes-Benz EQB vásárlók rendelkezésére áll a Mercedes me Charge, amely 31 országban félmillió töltőponthoz nyújt hozzáférést, ennek használatakor a gyár garantálja, hogy a felhasznált energiát megújuló forrásból töltik vissza a rendszerbe. A piaci forgalmazás megindulásánál lesz választható az Edition 1 limitált széria, ami rózsaarany belső díszeket, háromszínű felnit és AMG Line megjelenési csomagot is kap.