Mivel véget ért a Mercedessel kötött együttműködési megállapodás, a Volkswagennek teljesen új modellt kellett fejlesztenie a kishaszonjármű-kínálatának megkoronázására. Felmérték a vásárlói igényeket, aminek köszönhetően a kétféle hajtáslánc-elrendezés mellett döntöttek – nagyon sok vásárlónak bőven elég az elsőkerékhajtás, és vannak olyanok is, akiknek szüksége van az összkerékhajtásra.
3 karosszériahossz, 3 magasság, 3 hajtásképlet, két váltó és négy motorteljesítmény – 102, 122 és 140 LE 1 turbóval, 177 le 2 turbóval – közül lehet választani, ami összesen 864 kombinációt tesz lehetővé. Később lesz még V6-os turbódízel, járóképes alváz szimpla- vagy duplafülkés felépítménnyel, szóval bőven lesz majd választási lehetősége a vásárlóknak. A raktérben megtartották a korábbi rögzítési lehetőségeket, de megnövelték a teljes hosszt.
A 2,0 literes turbódízelt (EA 288Nutz) továbbfejlesztették az új Crafter számára, ezen kívül még az alacsony, Cw 0,33-as légellenállási együttható is csökkenti a fogyasztást – pontos értékeket még nem közöltek. Az elektronikus kormányrásegítésnek köszönhetően fejlett vezetéstámogató rendszerek is elérhetőek lettek a haszonjárműben, például menetstabilizáló vontatmány-felügyelettel, oldalszél-segéd, de távolságtartó tempomat is kérhető. A hétköznapokban könnyíti meg a sofőr dolgát a hátsó keresztirányú-forgalom figyelő, a LED-fényszóró automatikus távfénnyel. Kifejezetten az új Crafter, illetve annak jövőbeli testvérmodellje, az MAG TGE számára építették fel az új gyártóüzemet a lengyelországi Wrzesnia városában.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!