A Volvo úgy számol, négy év múlva már eladásainak felét akkumulátoros-elektromos autók adják, és 2030-ban már csak ilyen autókat kínál, és azok érkezésével együtt fokozatosan átalakítja üzleti modelljét is. A hagyományos értelemben vett kereskedések helyett online lehet majd megvásárolni illetve előfizetni az autókat. Ezzel a bejelentéssel egy időben mutatták be az első, csak villanymotoros formában készülő autójukat, az XC40-es szabadidő-autó C40 névre hallgató kupé változatát.
Mivel az eredetileg a közönségpremier számára kiválasztott Genfi Autószalont nem tartják meg az idén, a Volvo azt a megoldást választotta, hogy az online bemutatót követően három Volvo Studio-ban (Tokió, Milánó és New York) nézhetik meg az érdeklődők az autót, mielőtt online – akár a helyszínen – megrendelik azt. A C40 Recharge új arcot kap, ahol műanyag betét tölti meg a klasszikus szögletes hűtőrácsot, lendületes ívként rajzolták meg a tetővonalat, látványosabbak lettek a LED-es lámpák. A karosszéria hossza 4,43 méter, szélessége 2,03 méter, magassága 1,58 méter.
A hajtás ismerős lehet a Volvo és a Polestar villanyautóiból, tehát az első és a hátsó tengelyen is egyaránt egy-egy darab, 204 lóerő és 330 Nm csúcsteljesítményű villanymotor hajt, így a lehetséges rendszerteljesítmény 408 LE/660 Nm. A 0-100 km/óra gyorsulás 4,9 másodpercig tart, a csúcssebesség pedig a Volvo által korábban önként vállalt és elektronikus korlátozással betartott 180 km/óra. A teljesítmény okán lehetne fürgébb is az autó, de nem szabad arról megfeledkezni, hogy a kompakt méretek ellenére a saját tömeg 2,15 tonna! Az akkumulátor hasznos kapacitása 75 kWh, ami WLTP-számítás szerint 420 km-es hatótávolságot biztosít, az USA-ban az EPA számítása szerint 338 km a hatótáv. Akár 150 kW teljesítményű villanytöltést tud fogadni az akkumulátor, amivel a 80%-os töltöttségi szint elérése 40 percig tart.
A Volvo C40 Recharge fedélzeti rendszere a Google Android operációs rendszerét használja és online frissítéssel is lehet bővíteni a tudását, az előfizetéses vásárlóknak lehetnek érdekesek a plusz szolgáltatások, amelyekkel menet közben bővíthetik majd autójuk tudását. Az árak egyébként központilag rögzítettek lesznek, nem lehet majd alkudozni. A márkakereskedők szerepe ugyan csökken a svéd autógyártó jövőképében, de nem szűnik meg teljesen, hiszen a szervizelés, az átadás és akár az online vásárlás segítése is az ő segítségükkel történik majd.