A Suzuki és a Toyota közötti stratégiai együttműködési megállapodás az előbbi által uralt indiai piac miatt született meg, így különösen fontos a két fél számára, hogy a most bemutatkozó – egy hónapon belül Suzukiként is debütáló – új szabadidő-autó sikeres legyen. A Suzuki mérnökei az aktuális Heartect alapra fejlesztették ki a Toyota kínálatát Urban Cruiser Hyryder néven gyarapító modellt, amelynek 2600 mm-es tengelytávolsága az S-Crosséval egyezik meg, a 4365 mm-es teljes hossz 6,5 centivel múlja felül azt.
Alapáron halogén technikát használ az osztott fényszóró, a felső betét melletti menetfények kapnak LED-es fényforrást, hátul is kettéosztott fényforrást használnak krómcsíkkal összekötött felső lámpákkal és a lökhárító sarkában lévő kiegészítő fényekkel. Az oldalfal domborítása hasonlít a Vitarára – a hírek szerint ezen a néven dobják piacra a Suzuki-változatot Indiában –, de annál nyúlánkabb a karosszéria.
Bent digitális műszeregységet (7 colos képátló) és 9 colos képátlójú érintőképernyős fejegységet találunk kétszínű műszerfallal és kárpittal, a fel-a-fejjel kijelző mellett a szellőztethető első ülések is újdonságot jelentenek, az USB-csatlakozók mellett vezetéknélküli telefontöltés is elérhető. Sok kapcsoló ismerős lehet a Suzuki modelljeiből. Az alapmodellbe a Suzuki 1,5-ös szívómotorja kerül 12 voltos lágyhibrid rendszerrel, a 103 lóerős erőforrásnál az 5 fokozatú kézi kapcsolású váltót 6 fokozatú automatára lehet cserélni, illetve – kézi váltónál – lehetőség van összkerékhajtás rendelésére is. Az opciós hajtás a Toyota 1,5 literes 3 hengerest használó öntöltő hibrid rendszere 116 lóerős rendszerteljesítménnyel, ez csak elsőkerékhajtással jön.