Egy, az orosz állam által finanszírozott kutatási program keretében alkották meg a szentpétervári Nagy Péter Műszaki Egyetem kutatói és diákjai azt a villanyautót, amelyet kifejezetten a moszkvai közösségi közlekedésben való részvételre, azaz autómegosztó-szolgáltatásra fejlesztettek. Az egyetemi kutatók tisztában voltak azzal, hogy ők csak a koncepcióhoz értenek, ezért már a fejlesztés korai szakaszában bevonták a munkába a Kamaz gyárat is, amelynek szakemberei a gyakorlati megvalósításban segítettek.
A Kama-1 nevű háromajtós miniautó 3,4 méter hosszú, szélessége 1,7 méter, magassága 1,6 méter, a hasmagassága 16 centi. A kerekeket egy 109 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor hajtja, amivel akár 150 km/órás végsebesség is elérhető, a 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 6,7 másodpercig tart. A 33 kWh kapacitású akkumulátorral akár 250 km-es hatótávolság is realizálható, gyorstöltéssel 6 óra, villámtöltéssel 20 perc alatt lehet feltölteni a telepet. A Kamaz elméletileg kész a Kama-1 sorozatgyártására, de egyelőre még nem közölték, hogy az mikor fog bekövetkezni; egyelőre nincs hír arról, mikor lesz autómegosztó-szolgáltatás Moszkvában. Kellően nagy sorozatnagyság esetén egyébként 1-1,3 millió rubeles, azaz 4-5,2 millió Ft-os vételárat tartanak realizálhatónak – utóbbi függ attól is, hogy a 3-as szintű önvezetésre alkalmas vezetőtámogató rendszer is ott lesz-e a fedélzeten.