Több tekintetben is újat hoz a Mitsubishi számára a negyedik Outlander, a Pajero búcsúzásával immár ez a márka csúcsmodellje és először itt használják a radikális Dynamic Shield orrot, amely még extrémebb annál, amit az L200-as kapott. A Renault-Nissan Szövetség által biztosított CMF alapra építették fel a karosszériát, elöl-hátul többlengőkaros felfüggesztést használnak fogasléces kormányművel a vezethetőség javítása érdekében.
Az Egyesült Államokban új fejlesztésű, 184 lóerős (245 Nm) 2,5 literes négyhengeres szívómotorral indul a forgalmazás, a váltó fokozatmentes automata (Sport-fokozatban 8 rögzített áttétel közül választhat a sofőr). Az összkerékhajtás elektronikusan vezérelt tengelykapcsolót használ, fejlettebb lett az S-AWC elektronikus beavatkozás, már kerekenként képes fékbeavatkozásra az elektronika, amivel például a nagy sebességű kanyarvételt is tudja segíteni.
Az alapmodellekben analóg órák és 7 colos kijelző van a kormány mögött, a magasabb felszereltségekhez 12,3 colos képátlójú monitort adnak, a központi kijelző 9 colos képátlójú, a fel-a-fejjel kijelző kis felnyíló műanyaglapot használ. A digitális kijelzők és például a szellőzés kezelőpanelje is egyenesen a Rogue-ból (Európában X-Trailként forgalmazzák majd) érkezik az Outlander belsejébe. A tengelytávolság immár 270,5 centi, ami 3,5 centis bővülés az elődhöz képest, a benzinmotoros kivitelnél alapfelszerelés a három üléssor, a második sor 4:2:4, a harmadik 5:5 arányban osztott és a padlóba hajtható.
Áprilisban indul az új Mitsubishi Outlander forgalmazása Észak-Amerikában, majd más globális piacok következnek, a hálózatról tölthető hibrid hajtással szerelt modell csak az év vége felé várható. Jelen állás szerint ezt az autót már nem kapjuk meg Európában, de erről még nem jelent meg hivatalos sajtóközlemény.