Sokkal nagyobb szerepet szán a Renault-együttműködésnek köszönhető második generációs modul-egyterűjének a Mercedes-Benz, amelyet személyautó kivitelben (T-osztály) és haszonjárműként is (Citan és Citan Tourer) árul, és mostantól már akkumulátoros-elektromos hajtással is elérhetőek ezek a modellek – illetve ezekkel együtt van az értékesítési rajtja a Citan nyújtott tengelytávolságú változatának, ugyanez csak az év vége felé lesz elérhető a T-osztálynál. A T-osztály akkumulátoros-elektromos kivitelét már decemberben megmutatta a gyár, de csak most adták közre a részletes információkat a Mercedes-Benz EQT modellről.
A karosszéria a fekete paneles kialakítás miatt eltérő orrtól eltekintve ugyanaz, mint a belső égésű motorral szerelt változatnál, tehát 2 oldali tolóajtón át közelíthető meg a második üléssor, és megtartják a mindössze 561 mm-es rakodómagasságot is. A sajtóanyag megfogalmazása szerint a piaci rajnál adják a 122 LE/245 Nm teljesítményű hajtómotort, az akkumulátor 45 kWh kapacitású. A fedélzeti töltő 22 kW teljesítményű, villámtöltésre 80 kW teljesítménnyel van lehetőség, utóbbival 38 perc alatt teljesíthető a 10-80%-os töltés. A töltő-csatlakozót a kocsi orrán, a márkajelzés alatt helyezik el.
A szabványos hatótávolság 282 km, a gyakorlati tudás maximalizálása érdekében alapfelszerelésként adják a hőszivattyús fűtést, ami még az akkumulátort is fel tudja készíteni a villámtöltés fogadására. Az alapáron adott vezetőtámogató rendszerek – sávtartó, oldalszél-segéd, koccanásgátló, fáradtságfigyelő stb. – mellé kérhető távolságtartó tempomat és az autót a sáv közepén tartó aktív kormányzás is. A Mercedes-Benz EQT az MBUX digitális segéd segítségével képes előre töltőket lefoglalni, illetve az integrált fizetési megoldással elég csak a töltőkábelt csatlakoztatni, a jármű elvégzi az azonosítást és a töltés indítását. A sajtóanyagban 49 000 eurós indulóárat említenek.
A Mercedes-Benz eCitan esetén nincs eltérés a megjelenésben, de az akkumulátoros-elektromos változat is elérhető a nyújtott karosszériával (4922 mm-es hossz, 3100 mm-es tengelytávolság), amelyben 2,9 helyett 3,62 köbméteres a raktér. A belső égésű motorral szerelt modellhez hasonló a terhelhetőség, ami a normál karosszériánál 521-544 kg, a nyújtottnál 485-722 kg. Ahogy az EQT esetén, úgy az e-Citan-nál is 122 LE/245 Nm teljesítményű a hajtómotor és 45 kWh kapacitású az akkumulátor, a fedélzeti töltő 22 kW teljesítményű, villámtöltésre 80 kW teljesítménnyel van lehetőség, a szabványos hatótávolság 280-284 km. Indulóárnak 36 000 eurót említenek – az eCitan esetén feláras például az MBUX-segéd.