Az elmúlt évtizedben összegyűjtött tapasztalatait használta fel a McLaren az új karbon utascella megalkotásához, amelynél már nem használnak ragasztott acél erősítéseket, a szélvédőkeret és a B oszlop is teljes egészében karbonból készül, elöl-hátul alumínium energiaelnyelő struktúrák csatlakoznak hozz. A plug-in hibrid hajtásnak úgy szorítottak helyet, hogy rövidebb motort és váltót használnak, az akkumulátor közvetlenül az ülések mögé, a padlóba kerül beépítésre. Teljesen új konstrukció a felfüggesztés, az első felső lengőkar például a karbon utascellához csatlakozik, az alsó pedig az alumínium biztonsági struktúrához, hátul az akkumulátor-tartó tálca keretét használják merevítőnek az alsó lengőkarok bekötési pontjai között.
A 3,0 literes V6-os biturbó különlegessége a nagy, 120°-os hengerszög, amire azért volt szükség, mert a turbók immár a V belsejében helyezkednek el. 3D nyomtatással készül a blokk és a hengerfej öntőformája, így különösen finom belső kialakítást kapnak a hűtőfolyadék- és olajcsatornák, a hengerek között például 2 mm széles hűtőfolyadék-csatorna helyezkedik el. Teljes egészében alumínium az erőforrás, nincsenek perselyek, különleges felületkezeléssel látják el a furatokat. A V6-os biturbó teljesítménye 585 lóerő (7500/perc), maximális nyomatéka 585 Nm (2250-7000/perc). Az új fejlesztésű duplakuplungos váltó nyolcfokozatú, a hátramenetet kispórolták belőle – az ellenkező irányba forgó villanymotorral tolat az autó –, beleépítik a 95 LE/225 Nm teljesítményű villanymotort (a tartós teljesítmény 50 LE). A rendszerteljesítmény 680 lóerő, a rendszernyomaték 720 Nm.
Mivel a következetes tömegmegtakarítással a 130 kg tömegű plug-in hibrid hajtás ellenére is sikerült 1,5 tonna alatt tartani a saját tömeget – szárazon 1395 kg a súly –, villámgyors az Artura. A 0-100 km/óra gyorsulás 3,0 másodpercig tart, a 0-200 km/óra gyorsulás 8,3 másodperc, a 0-300 km/óra 21,5 másodperc, a végsebesség elektronikusan korlátozott 330 km/óra – a negyedmérföldes távot 10,7 másodperc alatt teljesíti az Artura; nem rossz értékek ezek egy pusztán hátsókerékhajtású autónak. A lassulás is figyelemreméltó, 200 km/órás tempóról 126 méter a fékút, 100 km/óráról mindössze 31 méter.
A 7,4 kWh hasznos kapacitású lítium-ion akkumulátorral 30 km-es elektromos hatótávolságot lehet realizálni, de egyrészt ez még nem végleges érték, és azt se árulták el, hogy ez a kevésbé reális NEDC vagy a valóságosabb WLTP szabvány szerinti érték-e. Elektromos módban 130 km/óra az elérhető csúcssebesség.
Teljesen új elektromos rendszert kapott az autó, ami újfajta illetve az eddiginél gyorsabb vezetőtámogató rendszereket eredményez, de szintén ennek köszönhető az elektronikus differenciálzár megjelenése, illetve hogy már vezetéknélküli telefoncsatlakoztatást kínál a fejegység. Az utastérben az eddiginél több a hely, a műszeregység már a kormánnyal együtt mozog állításkor, így gondoskodtak arról a mérnökök, hogy mindenki jól lássa a műszereket. A központi képernyőt enyhén a vezető felé fordítják, és alapesetben három belső hangulat közül lehet választani, az egyedi igényeket az MSO műhely elégíti majd ki. A McLaren Artura már rendelhető a márkakereskedésekben, Nagy-Britanniában 185 500 font, azaz 76,5 millió Ft az alapár.