A vásárlók nem a feltűnő megjelenés, hanem a belső értékek miatt szeretik a Škoda nagy méretű szabadidő-autóját, ennek megfelelően a generációváltáskor óvatosan nyúltak a külsőhöz. Vízszintesen osztott fényszórót kapott az orr, kisimították az oldalfalat, hátul diffúzornak látszó betét került a lökhárítóba. Fényesen csillogó helyett mattkróm díszeket használnak, amit opciósan sötét mattkrómra cserélnek, a Sportline modellnél ezeket fényes feketére fényezik – a karakteres D oszlop burkolat is közéjük tartozik.
A légellenállási tényező Cw 0,282, ami jelentős javulás az elődhöz képest, ezt az első lökhárítóból induló légfüggönnyel, megnyújtott tetőspoilerrel és burkolt padlóval érik el, a fogyasztás csökkenése mellett ez javított hűtést – legyen szó motorról vagy fékekről – eredményez. Változatlan tengelytávolság mellett a karosszéria 6 centivel lett hosszabb, ez lényegében a hátsó túlnyúlásból származik, és nagyobb csomagteret eredményez. Tetőig pakolva 910-2105 liter a csomagtér az 5 személyes változatban, 340-845-2035 liter ugyanez a 7 személyes változatnál, ami 70-75 literes gyarapodást jelent. Az utastérben helykínálat szempontjából a fejtér változott, de csak minimális mértékben, legfeljebb 1,5 centi a gyarapodás.
Letisztultabb a Škoda Kodiaq műszerfala, a digitális műszeregység mellett 10 vagy 13 colos képátlójú központi érintőképernyő van, és már elérhető fel-a-fejjel kijelző is. A kezelést nagyban megkönnyítő okostekerők 32 mm átmérőjű monitorokat tartalmazó forgókapcsolók, oldalt az első utasok szellőzését befolyásoló, középen változó jelentőstartalmú funkciókkal. Újdonság az opciós masszázsülés, Bajuszkapcsoló váltja az előválasztókart, így a 2 első ülés között nagy méretű tárolót találunk, 4 darab USB-C töltő (45 W) van az utastérben, a belső tükör mellett egy 15 W teljesítményű USB-C töltő van fedélzeti kameráknak, opciós a 2 készüléket befogadni képes indukciós telefontöltő (15 W), ami rögtön hűtést is kap. Nincsenek már klasszikus értelemben vett felszereltségek, a vásárlók 4 belső hangulat közül választhatnak. Fejlődött a távoli hozzáférés, különösen a plug-in hibrid hajtásnál, ahol a légkondicionálót is lehet így vezérelni.
Alapmotorként az 1,5-ös eTSI-t (150 LE) adják, ez a 48 voltos lágyhibrid rendszer mellett hengerlekapcsolással és vitorlázó funkcióval (gurulásnál üresbe kapcsol a váltó és leáll a belső égésű motor) spórol. A 2,0 literes turbómotor (204 LE) összkerékhajtással jön, akárcsak a 2,0 literes TDI (150 vagy 193 LE) erősebb változata. A nagy újdonság a plug-in hibrid hajtás, a második generációs rendszer az 1,5-ös turbómotort használja, a rendszerteljesítmény 204 LE, az elektromos hatótávolság a 25,7 kWh kapacitású akkumulátorral 100 km felett van. A fedélzeti töltő 11 kW-os, villámtöltésre 50 kW-tal van lehetőség. A Škoda Kodiaq iV nevű plug-in változat csak 5 személyes utastérrel választható, a csomagtér ennél a padló alatti rekesz megszűnése miatt „csak” 745 literes a tetőig pakolva. Minden motort duplakuplungos váltóval adnak, ami annyiból észszerű, hogy az elődnél is 95% felett volt az automata részarány. Újdonság a DCC Plus elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás, ahol külön szelep vezérli az összenyomódás és a kirugózást, finomabb és gyorsabb működést és ezáltal az egyes üzemmódok között érezhetően nagyobb eltérést eredményezve.
Fejlődtek a Škoda Kodiaq vezetőtámogató rendszerei is, a parkolást is megkönnyítve. 50 méteres távon van lehetőség memóriából parkolni, az érintőképernyőről vagy kívülről, alkalmazásból indítható ez a funkció. Aztán ott van az autó távirányítása, amikor kívülről – legfeljebb 5 méter távolságból, tehát követni kell az autót – vezetheti az ember a Kodiaqot a telefonos alkalmazásból, amivel a szűk helyekre lehet be- és kiparkolni. Ezek a funkciók egyébként csak pár hónappal a 2024 tavaszára várható piaci bevezetést követően lesznek elérhetőek.