Kezdjük rögtön a legfontosabb ténnyel: az itt látható lépcsős hátú Mercedes-Benz A-osztályt mi egészen biztosan nem kapjuk meg. A Pekingi Autószalonon ugyanis rögtön a távol-keleti piac igényeire szabott, nyújtott tengelytávolságú és hosszabb hátsó ajtóval szerelt L változatot leplezték le, mifelénk 6 centivel kurtább formában lesz majd elérhető ez a modellváltozat. A Mercedes-Benz A-osztályos Sedan nyújtott kivitelét a Beijing-Benz cég gyártja majd, és 2018 második felében lesz megvásárolható.
A meglehetősen sportos vonalvezetést elnézve óhatatlanul is felmerül a kérdés: ha az egyszerű, lépcsős hátú változat ilyen jól néz ki, akkor vajon mit találnak ki a kínálatban továbbra is megmaradó CLA kupé és kombi számára a formatervezők? Hátratolt utastér, mélyre helyezett lámpák teszik sportossá a formát, a kínai piacon rózsaarany-fényezéssel is lehet majd választani az autót, ami különösen jól kiemeli majd a vonalakat.
Meghatározó a belső térben a teljesen digitális műszerfal, illetve a 64 színű hangulatvilágítás. Az MBUX digitális rendszert megtanították kínaiul, több kínai nyelvjárást is képes felismerni, ami nagyban megkönnyíti az ügyfeleknek a hangvezérlést. Az ötajtóshoz képest 60 mm-rel, 2729 mm-re nyújtott tengelytávolságból a hátul ülők lábtere profitál, a 4609 mm hosszú karosszériában még 420 literes csomagtérnek sikerült helyet szorítani. Kínában a piaci bevezetéskor csak az 1,33 literes turbómotorral, 136 vagy 163 lóerős teljesítménnyel lesz elérhető a lépcsős hátú A-osztály, második ütemben csatlakozik ezekhez a 190 lóerős 2,0 literes turbó, a 7 fokozatú dupla kuplungos váltó minden esetben alapfelszerelés.