Egyedi fejlesztésű, az FIA biztonsági előírásainak megfelelő acélcső-térvázra épül a Brutal nevű szlovák sportkocsi, amelybe a Subaru turbós boxermotorjainak van ideális helye. Azért kell ezt így mondani, mert az R1-es autóhoz nem mellékelnek erőforrást, azzal azt kezd a kedves ügyfél, amit akar, az S1-es nevű modellnél jár csak motor, ami egy 240-300 lóerős Subaru boxer a vásárló kívánságának megfelelően.
Marian Lušpai alapította a vállalkozást, rajta kívül még Jakub Štarman formatervező nevét kell megemlíteni, utóbbi főállásban a Škodánál dolgozik, de szakított időt erre a karosszériára. Noha versenyautós felépítésről van szó, a Brutal alapvetően utcai autó, ennek megfelelően nincsenek nagy légterelői – azok méretét és elhelyezését amúgy is a különféle versenykategóriák szabálykönyvei határozzák meg.
A lehető legegyszerűbb a konstrukció, tehát semmiféle kényelmi berendezés nincs a fedélzeten, se blokkolásgátló, se kormányszervo nincs. A vezető csak a saját ügyességére számíthat, ezért mondja azt a cégalapító, hogy nem való mindenkinek a 800-880 kg tömegű, 300 lóerős sportkocsi – amit egyébként könnyen 500-600 lóerősre lehet tuningolni –, ennek megfelelően úgy számol, évi 6 darabot fognak értékesíteni. Az árak nem ismertek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!