Már 2007-ben elkészült az első prototípusával a svájci Weber Sportcars nevű cég, amely azóta tökéletesíti autóját, és áprilisban be is mutatják a bárki számára megvásárolható gépet.
A Faster One, röviden F1 névre keresztelt autót egy középre beépített, 5,6 literes lökettérfogatú V10-es mozgatja, ami két turbót és saját fejlesztésű benzinbefecskendezést is kapott. Az eredmény 1200 lóerős teljesítmény 7000/perc fordulaton, a maximális nyomaték 1250 Nm 4200/percnél – sajnos csak az Euro IV-es előírásoknak felel meg a károsanyag-kibocsájtás.
Ez a hatalmas teljesítmény egy saját fejlesztésű, hatfokozatú robotizált váltó és egy aktívan vezérelt – legfeljebb a nyomaték 36 százaléka jut az első tengelyre – összkerékhajtás segítségével jut a talajra, elöl-hátul kettős keresztlengőkaros független kerékfelfüggesztés dolgozik. A biztonsági cella és a karosszéria is karbonból készül, a jármű tömege mindössze 1250 kg.
Nem szabad tehát azon csodálkozni, hogy a 100 km/órás sebességet 2,5 másodperc alatt éri el, a 200 km/órás tempó 5 másodperc után következik, 300-ra 16,2 másodperc alatt gyorsul fel a Weber Faster One, amelynek bőven 400 km/óra felett van a végsebessége, de pontos értéket még nem közöltek. A lassulásról a hidraulikus mellett légfék is gondoskodik, a hátsó spoiler fékezéskor egy szempillanat alatt függőleges helyzetbe áll. Pár héttel a bemutató előtt elárulták, hogy tőkeerős befektetőt keresnek, mert már készen állnak a KERS rendszer tervei (a Weber Sportcars készítette ezt a rendszert anno a BMW Formula-1-es istállójának), amelynek segítségével 1600 lóerős rendszerteljesítményű hibrid lehet az autó.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!