Nemrég ismertette a BMW, hogyan állnak a Hatékony Dinamika irányvonalat követő fejlesztései, ahol elmondták azt, hogy pár éven belül már karbonból sütött felniket is fognak kínálni. Ennél sokkal hamarabb találkozunk majd azonban a BMW X5 eDrive típussal, amelynél a konnektorról tölthető hibrid hajtást kombinálják összkerékhajtással.
Ez lesz az X5-ös modellsorozat második, négyhengeres motorral szerelt modellje, jelen esetben a 2,0 literes, turbós benzines kerül a motortérbe – nem a ma ismert motorról van szó, hanem az i8-asban használt 1,5-ös egy hengerrel megtoldott változatáról. Ennek munkáját egy, a nyolcfokozatú, automatikus váltóba épített elektromotor segíti majd, amely egy olyan akkumulátorból kapja majd az energiáját, amelyet konnektorról lehet majd feltölteni, és legfeljebb 30 km megtételére elegendő energiát tud majd tárolni.
A tisztán elektromos meghajtás mellett választani lehet majd „nagy teljesítmény” üzemmódot, illetve tartalékolni is lehet majd az energiát. Pontos adatokat nem közöltek a teljesítményről, de azt már most elárulták, hogy kevesebb, mint 7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót az X5 eDrive, amelynek szabványos átlagfogyasztása 3,8 l/100 km körül alakul majd, ami 90 g/km-es CO2 kibocsájtásnak felel meg. Ez pedig nagyszerű hír azoknak a vásárlóknak, akik olyan országban élnek, ahol ez utóbbi alapján adóznak a gépjárművek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!