Egy új Audi TT utasaként mentem Győrbe, ahol a TT Roadster gyártásindításának ünnepségét tartották. Ahogy gyorsan körbenéztem a számomra ismeretlen környezetben, két dolog ragadta meg a figyelmem. A virtuális műszeregység tényleg remek dolog, és hogy a hátsó kisablakon ott a matrica, ami a helyes fejtámla-magasság beállítására figyelmeztet – még akkor is, ahogy a próbált példányban fix magasságú a fejtámla. De túl sokat nem elmélkedhettem, hiszen meg is érkeztünk a gyárba.
A Győri Ütőegyüttes zenei aláfestésével zajlott az ünnepség, amelyen a politika, tudomány, gazdaság, a hatóságok és az Audi képviselői is jelen voltak. A beszédekből a következőket tudtuk meg:
– Ma már igazi hungarikum az Audi TT, hiszen 60 százalékban magyar beszállítótól származó alkatrészből készül.
– Az 1993-ban 35 focipályányi területen 200 alkalmazottal indult Audi Hungaria ma már több, mint 550 focipályányi területen működik 11 200 alkalmazottal.
– Az elmúlt 17 hónapban (akkor avatták fel az új autógyárat) már 100 000 autót készítettek itt, a TT Roadster érkezésével teljes kapacitáson termelnek, ami évi 160 000 példányt jelent. Kivétel volt az ünnepség, amikor a csend miatt állt a szalag.
– A német Chip számítástechnikai szaklap szerint az új Audi TT a legjobban behálózott autó.
– Nagyjából 1000 mérnök dolgozik az üzemben, felük már az Audi által támogatott oktatási rendszerben végzett.
– Már 1986-ban volt magyar beszállítója az Audinak.
A gyár két fiatal alkalmazottja, Gábor és Renáta vezették a Vegas-sárga TTS Roadstert a szalag végéről a színpadra, a gyár többi dolgozójának sorfala között. Ezzel teljessé vált az Audi nálunk gyártott típusválasztéka, több gyártásindítás most egy darabig nem lesz, logisztikailag így is nagy kihívás a négy eltérő autó előállítása.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!