Néhány héten belül hivatalosan is bemutatják a BMW 5-ös sorozat legújabb generációját, amelynek a gyártása a nyáron veszi kezdetét, az első példányok pedig októberben kerülnek az utakra. A világpremier előtt néhány héttel most arról adnak hírt, hogy befejeződött a tesztprogram, és hogy a márkától elvárható sportos vezetési élmény megmarad az új modellben is – többek között a 9. generációs vertikáldinamika-vezérlő rendszer (Vertical Dynamics Management) jóvoltából, ami az aktuálisan mért adatok alapján határozza meg az aktív menetdinamikai rendszerek működését. A Professional adaptív futómű állítólag a 7-es sorozatéhoz közelítő menetkomfortot a 3-as sorozat sportosságával ötvözi.
Miután hideget és meleget egyaránt kaptak a prototípusok, a felfüggesztés végső finomhangolására a BMW tulajdonában lévő, dél-franciaországi Miramas tesztközpontban kerítettek sort. Itt még az akkumulátoros-elektromos i5-ös hajtásláncát, nagyfeszültségű akkumulátorát, hőszivattyús klímáját is alaposan letesztelték, beleértve a villámtöltést gyorsító akkumulátor-előkondicionáló rendszert. Az új BMW 5-ös belső égésű (lágyhibrid) motorokkal, plug-in hajtásokkal és akkumulátoros-elektromos hajtásokkal is választható lesz, a csúcsmodell (az M5 érkezéséig) az i5 M60 xDrive lesz.
A vezetőtámogató rendszer tudása is fejlődik, az Autópálya Asszisztensnek (Highway Assistant) már szemmozgással aktiválható, automatizált sávváltásra is képes. A segédek többek között nagy felbontású kamerákat, nagy pontosságú radart használnak, sokat dolgoztak a beavatkozás finomításán. Németországban, Kanadában és az Egyesült Államokban az új BMW 5-öshöz lesz választható az Autópálya Asszisztenst (Highway Assistant), amely 130 km/órás sebességig aktiválható. A sávtartásra képes rendszer új eleme az automatizált sávváltás, amelynél nagy felbontású kamera figyeli a sofőr szemét, és amint a külső tükörbe pillant a vezető, a jármű megkezdi a biztonságos sávváltást.