Alkalom szüli a tolvajt, jelen esetben a Tesla kényelmi funkciójának köszönhető, hogy egyszerűen elvihető a töltőkábel. Alapesetben a töltőkábelt az autóhoz rögzíti egy zár, így rosszindulatú ember legfeljebb a tölőoszlopból tudja kihúzni a kábelt, de nem tudja azt elvinni. Azonban a Teslánál az esetleges autóra ráfagyás megakadályozása miatt ha nem már nem tölt a rendszerés 5°C alatt van a külső hőmérséklet, a Model 3-as esetén ez a rögzítőzár kiold, hogy ne legyen olyan szoros a kapcsolat a kábel és az autó között. Oda kell csak lépni az autóhoz, és szabadon kihúzható a kábel; a holland rendőrség szerint már országos problémáról van szó, több száz ilyen lopás történt.
A tolvajoknak könnyű dolga van, az éjszakára töltőn hagyott jellemzően senki nem figyel állandóan, semmiféle segédeszközre nincs szükség, és a robogóval közlekedő elkövető pillanatok alatt távozik a helyszínről. A rengeteg réz miatt 150 eurót lehet kapni egy-egy töltőkábelért, de azt akár töltőkábelként is lehet értékesíteni használtan, mert nincs egyedi azonosítójele; az autótulajdonosnak 300 eurójába kerül a pótlás gyári alkatrésszel.
Arra, hogy miért nem zárja magát a töltőoszlopra az autó kábele, az a magyarázat, hogy nincs szabványosított kialakítás, sok eltérő megoldás van a piacon, nincs lehetőség univerzális zárat kialakítani. A Tesla részéről egy online-frissítéssel biztos megoldható lenne, hogy a feltöltést követően ne oldjon ki a Model 3-as töltőkábel-rögzítője, de akkor meg a kábel befagyását kockáztatják – kérdés, mi a fontosabb, a vagyonbiztonság, vagy a kellemetlenség megelőzése.
A holland rendőrség azt javasolja, hogy a tulajdonos a kábel átmérőjének megfelelő két lécet szerezzen be, és azok közé fűzze be a töltőkábelt, majd álljon rá az autó kerekével erre a konstrukcióra, ezzel megakadályozhatja a lopást, és meggátolja a kábel fizikai sérülését is. Persze gondoskodni kell a kábel mellett az esetleges vizes-latyakos aszfalton tárolt fadarabok megfelelő elhelyezéséről is az autóban…