Szemmel láthatóan egy Suzuki Splash alapján valósították meg az elképzeléseiket a ZF beszállító mérnökei, de a dél-koreai miniautóból csak a karosszériát vették át, a műszaki tartalom teljes egészében saját fejlesztés.
Például akár 75 fokos szögben elfordítható első kerekeket tudtak megvalósítani annak köszönhetően, hogy lemondtak az elsőkerékhajtásról, és így nincs a kerekek mozgását korlátozó féltengely. A hátsókerékhajtást úgy alakították ki, hogy a torziós hátsó hídra, az egyes kerekek közelébe építettek egy-egy darab villanymotort, a rendszerteljesítmény 109 lóerő és 1400 (!!!) Nm. A kamionokat megszégyenítő nyomaték csodára nem képes, 150 km/h a csúcssebesség. Az eTB, vagyis electric Twist Beam elnevezésű hátsó híd apró módosításokkal szinte bármilyen mai mini- vagy kisautó alá beépíthető.
A nagyon alászedhető kerekek miatt az autó könnyen tud parkolni, természetesen van parkolósegéd, vagy a legújabb divatnak megfelelően távirányítóval is levezényelhető a művelet. Természetesen a hátsó kerekek villanymotoros meghajtása is segít a manőverezésben, például megforduláskor – kevesebb, mint 7 méter, azaz egy kétsávos út elég ehhez – csak az ívkülső kerék hajt. A navigáció is hatással van az okos városi jármű haladására, a beprogramozott útvonalon haladva önmagától lelassít a fordulóknál a számítógép, hogy ne kelljen a mechanikus fékrendszert használnia a sofőrnek, az a lehető legtöbb energiát termelje vissza az akkumulátorba.
Erről és néhány egyéb funkciókról a kormányon elhelyezett kis méretű kijelző tájékoztat, de ennél sokkal többre képes a volán. A karima teljes egésze érzékeli a sofőr kezét, ami a robotautó-üzemmód esetén fontos információ (érzékenyebb a koccanásgátló, ha a sofőr nem fogja a kormányt), de a különféle segédek is a volánon keresztül adnak visszajelzést, például a sávtartó segéd rezgéssel figyelmeztet.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!