Elsőre nehéz megállapítani, hogy pontosan milyen autót is mintáz a Nissan Friend-ME elnevezésű tanulmánya. Ötajtós kompakt? Ferdehátú? Sportszedán? Egy biztos, a fiatal kínai vásárlókat próbálják megnyerni vele.
A hivatalosan kompakt lépcsős hátúnak nevezett jármű karosszériáját a Nissan Global Design Center segítségével készítette el a Nissan Design China elnevezésű stúdiója. Rövid túlnyúlások, hatalmas hűtőrács, bumeráng lámpák és megformált felületekből áll össze a karosszéria, amelyet egy meg nem nevezett, meglévő padlólemezre építettek fel.
Ennek annyi a jelentősége, hogy nem egy légből kapott autót látunk a képeken, hanem egy olyat, amelynél fontos volt a megvalósíthatóság is – persze sokat finomítanak még az autón. Például amíg a Friend-ME esetén négyszemélyes csak az utastér, mivel hátul is van középkonzol, a szériaautóban hagyományos, ötszemélyes belsőt valósítanak majd meg. A Nissan egyébként azt mondja, globálisan alkalmazható autónak képzeli el a Friend-ME szériaváltozatát. Alig várjuk.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!