A legújabb BMW X3-as szabadidő-autó alapján valósítja meg a DX3-as típusát az Alpina manufaktúra, a soros hathengeres turbódízelt attól függő mértékben piszkálják meg, hogy melyik oldalon van a kormánykerék – ettől függ, hány turbót tudnak elhelyezni a motortérben. Mi itt az európai kontinensen szerencsések vagyunk, ugyanis négy turbót is kap a 3,0 literes hathengeres, jobbkormányos piacokon már csak két turbónak jut hely.
Ennek megfelelően erősen változik az elérhető csúcsteljesítmény, két turbóval 333 LE/700 Nm áll a vezető rendelkezésére, négy turbóval 388 LE/770 Nm a csúcsteljesítmény. Utóbbihoz vannak menetteljesítmény-adatok, a 0-100 km/h sprint 4,6 másodpercig tart és 266 km/h az elérhető maximum. Mindkét esetben megerősítik a nyolcfokozatú automatikus váltót, az összkerékhajtást átprogramozzák, hogy az hátra több nyomatékot küldjön. A sportfutóművet alapáron 20, felár ellenében kovácsolt 22 colos acélfelnikkel teszik teljessé.