Hétfőn hajnali 1 óra körül egy Seat haladt az M86-os úton Szombathely irányából, amikor Vép közelében a sofőr a fáradtsága miatt lehajtott a padkára, ahonnét hirtelen visszarántotta a kormányt, emiatt viszont elveszítette uralmát a jármű felett és előbb az egyik, majd a másik szalagkorlátnak csapódott. Az ütközésektől az autó első lámpái kitörtek, a roncs a gyorsforgalmi út belső sávjában, a forgalommal szemben állt meg kivilágítatlanul.
Az autót vezető fiatal hölgy nem sérült meg a balesetben és kiszállt az autóból, majd – láthatósági mellény nélkül és elakadásjelző háromszög kitétele nélkül – megpróbált segítséget kérni az arra járó autóktól, de elmondása szerint 5-6 jármű is elment az út közepén álló totálkáros autóroncs és a vezetője mellett, mire valaki megállt. Ekkor érkezett egy szlovák rendszámú Lexus, aminek a vezetője látta az út szélén álló kivilágított autót, ezért a belső sávba húzódott, de nem gondolta, hogy hirtelen felbukkan előtte az út közepén lévő, kivilágítatlan roncs.
A Lexus vezetője elrántotta a kormányt, hogy ne ütközzön az összetört autónak, emiatt viszont ő is a szalagkorlátnak csapódott, ahonnét az autó visszapattant, a belső szalagkorlátnál felborult, majd a szalagkorlát tetején lévő fém hálónak repült, ahonnét a tetejével ismét az aszfaltra zuhant. A sofőr kimászott az autóból, gyorsan keresett egy láthatósági mellényt és elkezdett visszafelé rohanni az úton, hogy figyelmeztesse az érkezőket, nehogy valaki az autójukba rohanjon, amiben még bent volt a három sérült családtagja. Szerencsére sikerült megakadályoznia az újabb balesetet.
A totálkárosra tört Lexusban ülő mind a négy ember használta a biztonsági övet, valószínűleg ennek és a biztonságos autónak köszönhetik az életüket. A bal hátul ülő fiatal fiú lába súlyosan sérült, a jobb elől utazó édesanyja szintén súlyos nyakcsigolya-sérüléseket szenvedett, míg a harmadik fiatal utas könnyebb sérülésekkel került kórházba. A mentés és a helyszínelés idejére az M86-os út Csorna felé vezető oldalát több órára teljesen le kellett zárni, a forgalom csak kora reggel indulhatott meg újra.
A Seat vezetője miután kiszállt az összetört autóból, nem használt láthatósági mellényt, és elakadásjelző háromszöget sem tett ki, míg a Lexus vezetője azonnal így tett, hogy megakadályozza az újabb balesetet.