2013 elején kezdi az Egyesült Államokban a Honda az új Accord PHEV konnektorról tölthető hibrid változatának forgalmazását, és úgy fél évvel később kerül majd a kereskedésekbe a normál hibrid. Előbbiről már vannak információink és fényképeink is.
A Honda szeretné erősen megkülönböztetni a többi változattól a Plug-In hibridet, ezért teljesen új orrot készített – amelynél úgy rendezte át a hűtőrácsot, hogy az bajusz formál. E mögött egy 2,0 literes, 140 lóerős négyhengeres benzines dolgozik, amelynek munkáját egy 168 lóerő csúcsteljesítményű elektromotor segíti gyorsításkor. A rendszerteljesítmény 196 lóerő.
A 6,7 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor elektromos üzemmódban legfeljebb 24 km megtételére elegendő energiát képes tárolni, amivel azon a szinten mozog, mint a Toyota Prius Plug-In Hybrid. Egyelőre nincs még hivatalos fogyasztási érték, de a japán gyártó szerint 2,3 l/100 km alatt marad majd az autó, amely csak a 4 ajtós, lépcsős hátú karosszériával lesz elérhető.
Valószínűleg ugyanez igaz a kicsit később érkező normál Accord Hybridre is, amelynél a technika gyakorlatilag megegyezik majd a Plug-In Hybrid változattal, épp csak jóval kisebb kapacitású akkumulátort kap majd. És állítólag annak a megjelenése már nem lesz annyira egyedi, mint a konnektorról tölthető változaté. Egyelőre nem tudjuk, hogy bármelyik hibrid hajtás eljut-e Európába, a mifelénk kínált 2,2 literes dízelmotor gazdaságosság és vételár tekintetében is jobb a benzin-elektromos hibridnél.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!