A Ford Motor Company 1903 júniusában jött létre, de rögtön egy kisebb válsággal indult, hiszen az első három megrendelés csak július 13-án (a Ford szerint július 15-én) érkezett meg, addig nem nagyon volt bevétele a cégnek. Szerencsére a három autó kihúzta őket a csávából.
Dr. Ernst Pfenning, az Indiana Automobile Company és Herbert L. McNary voltak az első vásárlói a Ford Motor Company-nek – az autókat egyszerre gyártották le, így nem lehet megmondani, melyik közülük a legidősebb, de mivel ma már csak a McNary család tulajdonába került autó létezik, így biztos, hogy ez a legidősebb személyautó, amelyet a Ford gyár készített (a legelső prototípus balesetben semmisült meg).
Az autót most árverezték el, és nagyon nem jött be az eladó számítása, de mindenképpen meg akart szabadulni az autótól, így kevesebb, mint a feléért odaadta, mint amennyiért ő vásárolta. Az RM Auctions 2007-es Arizonai Árverésén 693 000 dollárért vásárolta meg az autót az azóta elhunyt John O”Quinn ügyvéd. Most megint az RM Auctions adott túl az 1903-as Ford Model A Rear Entry Tonneau-n, de ezúttal „alig” 264 000 dollár volt a leütési ár. Még igen jelentős múltú autó esetén se biztos befektetés a veteránozás…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!