John Cooper az ötvenes években forradalmasította a Formula-1 világát azzal az ötletével, hogy a motort a vezető mögé építette be, de meglátta a lehetőséget a barátja, Alec Issigonis által konstruált utcai autóban is. Az 1961-ben megjelent Mini Cooper 34 helyett 55 lóerős motort és nagyobb teljesítményű fékrendszert kapott, két évvel később érkezett a Cooper S változat, amely aztán a ralipályákon lett világverő autó.
Az együttműködés kezdetére emlékeznek a Mini Anniversary Edition-nek, amely British Racing Green, Midnight Black vagy Rebel Green színben kérhető, a motorháztetőre versenycsíkok kerülnek, az ajtókra pedig a 74-es rajtszám – ezt viselte anno az első versenygyőzelmet begyűjtő autó. Szintén a rajtszámból vezetik le, hogy világszerte 740 példányban teszik elérhetővé a jubileumi változatot, amely Cooper (136 LE), Cooper S (178 LE) vagy John Cooper Works (231 LE) változatban, háromajtós karosszériával készül.