Amikor a Karmann 1996-ban leállt a Ford Escort RS Cosworth gyártásával, a meglévő alkatrészek felhasználásával még 2 autót össze tudtak rakni – az egyedüli változást az jelenti, hogy nem találtak 91-es évjáratú Escort motorháztetőt, ezért ezekhez az autókhoz 93-as Escortok motorháztetejét használták fel. Az utolsó előtti autó Wilhelm Karmann Jr. sajátja lett, az utolsót pedig a Karmann alkalmazottai vezették 2 évig – próbarendszámmal, hiszen nem helyezték forgalomba az autót.

Itt jön képbe Dieter Hahne, aki az autó megalkotása idején a Ford SVE (Special Vehicle Engineering) részleg vezetője volt, és 1998-ban megvásárolta az autót, és egyedi forgalomba helyezési eljárással – a KBA saját alvázszámot adott az autónak – forgalomba helyezte azt, és hobbiautóként használta azt egészen a mostanáig. Azért döntött az eladás mellett, mert betöltötte a 80-at, és úgy érzi, más kezekben jobb sorsa lesz az autónak. Sérülésmentes gyári állapotában (Continental SportContact2-es abroncsok vannak a 16 colos felniken) van az autó, ami minden szükséges karbantartást megkapott az eddig lefutott 97 882 km alatt, és természetesen a dokumentáció is teljes. A TÜV által kifogásolt rozsdát kijavították, amikor a 2013-ban felvitt fóliázást eltávolították a karosszériáról, a fényezést több ponton megsérült, ekkor újrafényezték a teljes karosszériát a gyár Auralis Blue színre, a műszerfalon 2 csavarlyuk látható, ami anno a mobiltelefon-tartónak a helye volt. Ezenkívül arra kell felkészülnie a vásárlónak, hogy a CD-váltó nem működik és az egyik hangszóró recseg. Valószínűleg rekord összegért megy majd el az utolsó Ford RS Cosworth, amelyre a Collectingcars weboldalon lehet licitálni.