Magyarországon már jó ideje a 95-ös oktánszámú benzin az elérhető minimum, de az Egyesült Államokban még mindig 87 oktános a normál- és 93 oktános a szuperbenzin, persze néhány töltőállomás-hálózat kínálatában elérhetőek az európaihoz hasonló, 100+ oktános prémiumbenzinek is, de utóbbiak nincsenek jelen mindenhol.
Az Environmental Protetcion Agency, azaz környezetvédelmi hivatal most megkezdte az előkészítő munkát ahhoz, hogy bevezessék a 95 oktános benzint, aminek a legfőbb indoka az, hogy annak használatával csökkenne a környezeti terhelés, mert végre a gyártók be tudnák vezetni a kis lökettérfogatú benzines turbómotorokat. Persze először még csak tanulmányokat készítenek arról, hogy tényleg megéri-e a drágább benzin gyártása, van-e akkora a környezetvédelmi nyereség, hogy életképes legyen a dolog – tehát több éves folyamatról beszélünk.
Nem csak a kis lökettérfogatú turbómotoroknak van szüksége a 95-ös oktánszámú benzinre, de úgy általában a turbómotoroknak is. A Ford Mustangba szerelt 2,3 literes EcoBoost katalógusban megadott teljesítménye 310 LE/433 Nm – a gyárilag ajánlott, 93 oktános benzin használatával. De az USA-beli kutakon kapható 87 oktános benzinnel is üzemel az erőforrás, ekkor azonban alacsonyabb a teljesítménye, a Mustang 6G weboldal mérése szerint 275 LE/406 Nm, ami 11,3 százalékos teljesítménycsökkenést jelent. Az EPA szándéka szerint 95-ös benzinnel egyszerre váltanák ki a 87-es és a 93-as oktánszámú üzemanyagokat, a logisztika egyszerűbbé és olcsóbbá válása némileg kompenzálná a magasabb üzemanyagárat.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!