Nem újdonság, hogy Európában a szabványos és a tényleges fogyasztás köszönőviszonyban sincs egymással. A politikusok előszeretettel vádolják az autógyárakat, pedig azok igazán nem tehetnek róla, hogy a törvényhozók a városi nitrogén-oxid kibocsájtás mérésére kitalált ciklus alapján számolják az átlagos fogyasztást. Régóta beszélnek arról, hogy valami változtatásra lenne szükség, de azon kívül, hogy megindult az előkészítő munka, a bürokrácia semmit nem tesz. Japánban a kormányzat az autógyárakkal együtt dolgozik azon, hogy javuljon a helyzet, azaz a szigorított határértékeket képesek legyenek teljesíteni a márkák, az Egyesült Államokban pedig a szabványos fogyasztásért felelős EPA megelégelte, hogy egyre több a botrány, ezért egyértelművé tette a helyzetet.
Európában az jelenti a legnagyobb gondot, hogy a mérés körülményei nincsenek pontosan meghatározva, és eddig bizony az Egyesült Államokban is hasonló volt a helyzet. De a 2017-es modellévtől (ez 2016. augusztus utáni gyártást vagy forgalomba helyezést jelent) arrafelé már nem lesz lehetőség trükközésre. Olyan szinten határozzák meg a körülményeket, hogy a változatlan mérési ciklus előtt 30 percen keresztül 50 mérföld/órás tempóval kell hajtani a próbapadon az autót, hogy az erőátvitel elemei (olajok, gumiabroncs, satöbbi) bemelegedjenek, és ráadásul a mérést nem nullkilométeres, hanem egy legalább 4000 mérföldes (~6400 km) futásteljesítményű autóval kell végezni. Összesen 10 oldalon keresztül taglalja az Environmental Protection Agency a szabványos fogyasztásmérés pontos metodikáját, amelytől azt remélik, hogy a jövőben már majdnem minden esetben valóságos adatokkal találkoznak majd a fogyasztók. Az EPA egyébként megfontolta a szabványos ciklus megváltoztatását is, de úgy volt vele, hogy az egy hosszadalmas folyamat lett volna, iparági egyeztetésekkel, a politika beleszólásával. A mérési módszertan pontos meghatározásával szerintük ugyanazt a javulást (a valós állapothoz közeledést) lehet elérni, mint a teljes mérés megváltoztatásával.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!