Amíg Európában 2014-ben leváltották a 2004-ben bemutatott Nissan Navara pickupot (és nemrég megújították azt is), az Egyesült Államokban egészen mostanáig készült a modell, és a 2022-es változatnál is csak a karosszériát cserélték le az eddig is használt technikán. A hossz 13 centis növekedése teljes egészében az új orrésznek köszönhető, ami egyfelől az aktuális márkaarculatba illeszkedik, másfelől a gyalogosvédelmet is javítja.
Az alváz, a felfüggesztés, a motor és a hajtáslánc változatlan – az 1,6 millió km-t futott példány bizonyítja, hogy bevált összeállításról van szó –, a teljesen áttervezett karosszéria immár hidraulikus bakokon keresztül csatlakozik ehhez, ami 80%-kal csökkenti a zajokat és vibrációkat. 16%-kal közvetlenebb lett a kormány áttételezése, a platóajtó immár hidraulikusan fékezett működésű. Egyedüliként 310 lóerős 3,8 literes szívó V6-ost kínálnak kilencfokozatú automatával, a kapcsolható összkerékhajtás feláras, de az új modellből már csak utóbbihoz kínálnak terepcsomagot (Pro-4X), de a hátsókerekes modellhez is (Pro-X); elektronikusan vezérelt önzáró hátsó differenciálmű, Bilstein lengéscsillapítók és alsó védőlemezek vannak a csomagban.
Extraként 9 colos képátlójú érintőképernyős fejegységet adnak, a vezető előtti digitális kijelző 7 colos képátlójú – analóg órák szegélyezik –, a NASA tapasztalatai alapján fejlesztett, a testet jól tartó üléseken foglalhatnak helyet az utasok. Ahogy eddig, a jövőben is két karosszériával – nyújtott vagy dupla fülke – lehet megvásárolni az észak-amerikai Nissan Frontier pickupot.