A Pied Piper Prospect Satisfaction Index nevű felmérés célja, hogy a márkakereskedésekben dolgozó értékesítők teljesítményét vizsgálja. 2015 júliusa és 2016 júniusa között 6157 márkakereskedést kerestek fel a magukat vásárlónak feltüntető kutatók, akik többek között azt figyelik, milyen információs anyagokat kapnak a kinézett termékről, mennyire alapos a finanszírozás(ok)ról szóló tájékoztatás, és hogy rákérdeznek-e az eladók a vásárlást esetleg megakadályozó tényezőkre.
Idén az Infiniti márka végzett az élen, a Lexus és a Mercedes osztozik a második helyen, a Toyota a harmadik, az Audi a negyedik, a BMW az ötödik. Legjobb USA-beli gyártóként a Cadillac szerepelt, aki a 9. helyen végzett. Az utolsó helyen szereplő Tesla a tavalyi évhez képest egy pontot rontott eredményén, így a felmérés tíz évének legalacsonyabb eredményét érte el. Az inkognitóban lévő próbavásárlók múzeumi kurátorokhoz, és nem az értékesítést segítő emberekhez hasonlították a Tesla kereskedésekben dolgozók teljesítményét, a finanszírozásról szinte semmi tájékoztatást nem kaptak, jórészt arról beszéltek nekik, mitől különleges az ő termékük.
Általános tapasztalatként elmondható, hogy ma sokkal hatékonyabban dolgoznak a márkakereskedések, mint 10 évvel ezelőtt, és hogy sokan igyekeznek javítani az eredményeiken, de vannak olyanok is, akik nem tanulnak a hibáikból. A Piper Perri szerint a statisztikák őket igazolják, a felmérésükben élen végző, tehát jó tájékoztatást nyújtó márkakereskedések 16 százalékkal több autót értékesítenek a márka átlagánál.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!