Ahogy azt megjósoltuk – bár túl nagy tehetség nem kellett hozzá -, a Holden Commodore SS V lényegében megegyezik a Chevrolet SS nevű izomautóval, amely most hétvégén mutatkozott be a Daytona versenypályán, ahol ezzel egy időben debütált a Chevrolet SS Nascar versenyautó is.
A márka kínálatából 17 éve hiányzik egy hátsókerékhajtású limuzin, és a Camaro piaci sikere megmutatta, a vásárlók igenis hajlandóak manapság is ilyen izomautókat vásárolni. Még nincsenek becsült fogyasztási adatok se az újdonságról, amely alapáron a 6,2 literes LS3-as V8-ast kapja – ennek teljesítményét azonban visszavették egy kicsit, 415 lóerőt és 562 Nm-t tud. Szériafelszerelés a hatfokozatú automatikus váltó, ami a kormányon elhelyezett fülekkel is vezérelhető.
A menetteljesítményekről annyit mondanak, nagyjából 5 másodperc alatt gyorsul az autó 96 km/órás tempóra. Ennél fontosabb lehet, hogy 50/50 százalékos tömegelosztást ígérnek – alumínium a motorház- és csomagtér-fedél -, Brembo fékrendszert kap az autó elöl négy dugattyús féknyergekkel, a 19 colos alufelnik kovácsoltak. Első Chevyként az SS kap olyan parkolósegédet, amely képes bekormányozni párhuzamosan és derékszögben is képes a kocsit a kinézett helyre.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!