2013-as bemutatása óta több mint 1,3 millió példányt értékesítettek a Capturből, amivel Európa legnépszerűbb kiskategóriás szabadidő-autója volt. Nem szeretne lemondani az elsőségről a Renault, ezért a generációváltásnál minden területen komoly előrelépést ígérnek.
A beltérnél ez az új Clio esetén is használt Smart Cockpit megjelenését jelenti, ami a vezető felé fordított központi kijelzővel, digitális műszeregységgel, „lebegő” klímakonzollal és a korábbinál jobb minőségérzettel rendelkezik – azok a részek, amelyekkel a leggyakrabban kerül kapcsolatba az utas, puha műanyag borítást kapnak. Újak az ülések is, amelyek jobban tartják a testet, az ajtózsebekben 1,5 literes palackok is elférnek, a hátul utazóknak két USB és egy 12V-os töltési lehetőséget biztosítanak.
Nagyobb lett a karosszéria, a tengelytávolság 2 centivel 2,63 méterre bővült, a teljes hossz 11 centivel 4,23 méterre nyúlt, a csomagtér alaphelyzetben 536 literes. Látványosabbak lettek a lámpák, a karosszéria domborításai, felszereltségtől függően akár 18 colos felnik is elérhetőek. A legjobban személyre szabható megjelenésű autónak ígérik a Renault Captur második generációját, a 11 karosszériaszín négyféle kontrasztos tetővel (fekete, fehér, szürke vagy narancs) kombinálható, a lökhárító és az oldalajtók alapáron ezüst betétei pedig kérhetőek szürke, fehér vagy narancs színben is; összesen 90-féle kombináció lehetséges.
Az utastérben rögtön kétszintű színcsomagok érhetőek el, a szellőzők és a váltókar-alap négyféle színben (sötétkék, narancs, vörös, óceánkék) pompázhat, a műszerfal, az ajtókárpitok és a kárpit sötétszürke, világosszürke vagy narancs lehet; 18-féle belső kialakítás lehetséges figyelembe véve az alapszíneket is, a hangulatfény nyolc színben világít. Az Initiale Paris csúcsmodell még több krómmal és a csak itt választható lilametál színnel dobja fel a hangulatot.
A benzinmotorok a 100-155 lóerős tartományt fedik le, az 1,5-ös dízel 95 vagy 115 lóerővel kérhető, a váltó öt- vagy hatfokozatú kézi kapcsolású, illetve extraként hétfokozatú, duplakuplungos lehet. 2020-től lehet majd választani a Nissan 1,6-os benzinmotorját használó E-Tech plug-in hibrid hajtást, amely 135 km/órás elektromos csúcssebességet és a 9,8 kWh kapacitású akkumulátorral 45 km-es elektromos hatótávolságot biztosít, tehát zöld rendszám használatára is jogosult.