Független kutatásról beszél a Transport&Environment környezetvédelmi szervezet, de mégis az ő megrendelésükre készítette el a TÜV Nord azt a kipufogógáz-tisztasági mérést, amelyek bizonyítják: a modern, közvetlen befecskendezéses benzinmotorok több rákkeltő anyagot bocsájtanak ki, mint a legújabb előírásoknak megfelelő dízelek.
Az aktivisták azt szeretnék, hogy a jövőben az eddig vizsgált szennyező anyagok mellett azokat is vizsgálják a hivatalos emissziómérésnél, amelyekről ismert, hogy erősen rákkeltő hatásúak, és jellemzően a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok égésterében keletkeznek. Az autógyárak meg azért térnek át erre a technikára, mert a CO2 kibocsájtás csökken – cserébe 1000-szer több rákkeltő anyagot bocsájtanak ki, mint a szívócső-befecskendezéses motorok, és 10-szer többet, mint a legújabb előírásokat teljesítő dízelek.
A TÜV Nord szakemberei szerint autónként mindössze 50 eurós befektetést igényelne a közvetlen befecskendezéses benzinmotoroknál alkalmazott részecskeszűrő. Azért lenne fontos minél előbb kötelezővé tenné ezt a szűrőt, mert az egyre szigorodó fogyasztási előírások miatt várhatóan 2020-ra egyeduralkodó lesz ez a technológia az EU-ban, a benzinmotoroknál. A német szakemberek egyébként már az új, WLTC fogyasztási ciklus alapján mérték a károsanyag-kibocsájtást, a jelenlegi szabványos ciklust váltó mérési módszer a törvényalkotók szándéka szerint reálisabb eredményeket produkál majd a jelenleginél.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!